A tartalomból:
A növekedésorientált stratégia nem változik
Lajkó Ferenc, a Waberer’s International vezérigazgatója
A magyar fuvarozási és logisztikai piac megkerülhetetlen szereplője a Waberer’s International, ami egyben azt is jelenti, hogy a hazai növekedési potenciálja korlátozottabb, mint amilyen új piacokra belépéssel lehetne. A tőzsdére épp csak kilépett cég készen áll a léptékváltoztatásra, amivel néhány év alatt akár duplájára növelheti az Európában már így is legnagyobbnak számító flottáját.
Új tulajdonos, új lendület a Maspednél
Cseh Ottó, a MASPED Zrt. vezérigazgatója
A Kautz család 2017 nyarán értékesítette a Maspedben lévő tulajdonrészét. A találgatások a vevő személye iránt immár megszűntek, ugyanis a cégcsoport közleményben tudatta: a Westbay-csoport jelentős mértékű közvetett részesedést szerzett a Masped Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt.-ben, és a társaság augusztus 16-i tisztújító rendkívüli közgyűlésén ötfős igazgatóságot választott. A társaság elnöke Szabó Zsolt lett, aki a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-nek is elnöke egyben. Cseh Ottó vezérigazgatót megerősítették tisztségében, őt kérdeztük a fejleményekről.
Stagnáló piaci környezetben zajlik a lassú konszolidáció
Közúti fuvarozói toplista 2016
A 2016-os üzleti évről a közúti fuvarozást fő tevékenységként cégformában végzők közül 6114 tette közzé üzleti beszámolóját ez év szeptemberéig, míg 2015-ről 6556-an, ami a piac konszolidációjának folyamatosságára utal. Az „átlagos” közúti fuvarozó 2016-ban 10 főt foglalkoztatott, értékesítési árbevétele 211,25 millió forint volt, üzemi tevékenységének eredménye 11,7 millió forint lett, így 1 forint árbevételre 5,5 fillér eredmény jutott. A közúti fuvarozási toplistát a Creditreform segítségével állítottuk össze.
Új kihívásokra új válaszokat ad a Petrolsped-csoport
Grébner Melinda, az MMV és a Petrolsped kereskedelmi vezetője
Több jelentős változás történt a Petrolsped és leányvállalata, az MMV háza táján. Az MMV-től nyugdíjazása okán távozik Siska Imre üzemviteli és műszaki vezérigazgató-helyettes, ennek és a növekvő forgalom okán pedig módosul a vasúttársaság szervezeti felépítése. A cement és egyéb poranyagok szállítmányozásában a régióban meghatározó PULTRANS Vasúti Szállítmányozási Kft .-t értékesítette az eddigi tulajdonosa és legnagyobb megbízója, a CRH plc., az új tulajdonos pedig a Petrolsped Kft . lett. A változásokról Grébner Melindát, az MMV és a Petrolsped kereskedelmi vezetőjét kérdeztük.
Az észak-déli vasúti korridor specialistái
Az észak-déli vasúti korridor specialistái
A közvetve a lengyel PKP Cargo vasúttársaság érdekeltségi körébe tartozó AWT Rail HU a hatodik legnagyobb vasúti árufuvarozó a magyar piacon, és főképp a gabona-, szén- és koksz-, illetve tranzitfuvarozásban számít specialistának. A tavaly 3,27 milliárd forint árbevételű, 74 főt foglalkoztató társaság vezérigazgatóját a vasúti árufuvarozók aktuális kihívásairól kérdeztük.
A speditőri hozzáadott érték a veszélyesáru-fuvarozásban
Pesti Balázs, a Rail Cargo Logistics vegyipari és ásványolajtermékek csoportjának vezetője
A NavigátorVilág magazin fiatal szállítmányozókat bemutató sorozatának interjúalanya ezúttal a Rail Cargo Logistics vegyipari és ásványolajtermékek csoportjának 33 éves vezetője, Pesti Balázs. A szakmai életút bemutatása mellett arra voltunk kíváncsiak, hogyan látja a szakmát és annak perspektíváit az új generáció tagja.
Az emberközpontú vasútvállalat
A METRANS Csoport a magyar intermodális piac egyik sikeres szereplője, hiszen saját terminálja és vasútvállalata révén az egyik leghatékonyabb operátorrá tudott válni. A cég a kikötőtől a címzettig vagy a feladási helytől a kikötőig vállalja a konténerek továbbítását, így igen jelentős a logisztikai hozzáadott értéke. A belső üzemi folyamatokba kaptunk betekintést azzal, hogy interjút készíthettünk a METRANS hazai vasútüzemeltetési vezetőjével és csepeli termináljának vezetőjével.
Aktuális piaci helyzet a konténeres hajózásban
Erdei Róbert, a Raaberlog Kft . kereskedelmi igazgatója
A korábbi évek kiszámíthatatlansága után mára némiképp stabilizálódott és jelentős mértékben koncentrálódott a konténeres hajózási piac, ahol 6–7 meghatározó hajóstársaság tartja kézben az irányítást. Milyen válaszokat adott ezekre a piaci mozgásokra az egyik legnagyobb hazai tengeri szállítmányozócég? Erről beszélgettünk Erdei Róberttel, a Raaberlog Kft. kereskedelmi igazgatójával.
A trieszti szabadkikötő regionális hub szerepre tör
Zeno D’Agostino, a Trieszti Kikötői Hatóság elnöke
Jelentős mérföldkő 2017 a trieszti kikötő történetében, mivel a már megvalósult, illetve kivitelezés alatt álló kapacitás- és szolgáltatásbővítő beruházások mellé egy újonnan belépő tényező további növekedési lehetőséggel kecsegtet: újabb, a Trieszti Kikötői Hatóság felügyelete alatt álló területeket jelöltek ki vámszabad övezetnek, ami megnyitja az utat újabb termelővállalatok betelepülésére, a város térségbeli gazdasági súlyának növelésére.
Új forgalmakkal bővülhet a folyami hajózás
Idén első ízben rendezték meg Magyarországon szeptember 7-én a Duna-Fekete-tenger csatornát üzemeltető romániai Hajózható Csatornákat Kezelő Nemzeti Részvénytársaság (Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) S. A.) partnertalálkozóját, amelynek a nemrégiben felújított Budapest hajó elegáns fedélzete adott otthont. A házigazda képviselői azért érkeztek Magyarországra, hogy szélesebb körben ismertessék tevékenységüket és új partneri kapcsolatokra tegyenek szert.
Oda a német precizitás?
Német barátaink felújítják a Duna fölött átívelő egyik hídjukat Passau városában. Ezzel alapvetően még nem lenne probléma, ők is épülnek, szépülnek, mint mi itt, Magyarországon. Az már egy kissé zavaró, hogy a munkálatok miatt hajózási korlátozást léptettek életbe: megadott szélességű és hosszúságú hajóknál nagyobbak nem közlekedhetnek az adott szakaszon.
Hatvanéves az ADR
Szeptember 30-án van hatvan éve, hogy megszületett az ADR, a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai Megállapodás. A jubileumhoz méltó konferenciát rendezett a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda (HVESZ) szeptember 4–5-én, Visegrádon. A jeles alkalomra, az ADR 60 éves évfordulójára a Cargo Közlekedési Kft. megjelentette az elmúlt több, mint 200 év rövid történetét összefoglaló könyvet, amely remek szakmai tartalommal mutatja be a szakmában bekövetkezett változásokat. A konferencia fővédnökségét Mosóczi László helyettes államtitkár vállalta.