2017. július-augusztus

A tartalomból:


Nem a digitalizáció a jelen nagy kihívása, hanem az e-kereskedelem

Varga Bálint, a Gebrüder Weiss dunaharaszti kirendeltségvezetője

A fiatalabb speditőr korosztály egyik jeles szakembere Varga Bálint, aki szakmai konferenciáinkon már többször keltett feltűnést markáns véleményével a kerekasztal-beszélgetések során. Most egy nagyinterjút készítettünk vele, amelyből kiderül, miképp látja a raktárlogisztikában is érdekelt szállítmányozócégek előtt álló kihívásokat.

Fókuszban a globális konténerpiac – hazai terminálszemmel

Fábián Zoltán, a Mahart Container Center ügyvezető igazgatója

Minden hazai konténerterminál számára nehéz az idei év, de a Mahart Container Center (MCC) konkrétan megfogalmazott jövőképpel állja a versenyt, tudtuk meg Fábián Zoltántól, aki – a korábbi kereskedelmi igazgatói pozíciójából kinőve – ez év június elsejétől áll a neutrális és trimodális társaság élén, de minden megnyilvánulásával a csapatmunkára esküszik.

Kínai szárazföldi kapcsolat a Schenkernél

Haraszti András, a Schenker vasútlogisztikai osztályvezetője

A NavigátorVilág egyik törekvése, hogy bemutassa a szállítmányozócégek második vonalában dolgozó szakmai vezetőket, akik egy-egy szakterület specialistáiként érdekes és értékes tapasztalatokat és meglátásokat oszthatnak meg olvasóinkkal. Ebbe a sorba illeszkedik Haraszti András portréja, aki a Schenker vasúti szállítmányozási  tevékenységét fogja össze, amellyel párhuzamosan a vegyipari megbízások teljesítése is az ő feladata.

Suttogó fékek, avagy zajvédelmi megoldások a vasúti árufuvarozásban

Vásárhelyi Árpád, a Schenker Kft . ügyvezető igazgatója

Az Európai Unió már 2002 óta szabályozza a környezeti zajok mértékét, mégsem született meg a szükséges megoldás, mivel az egyes országok zajkibocsátási adatait még mindig nem lehet összehasonlítani. Nincs közös határozat az elérni kívánt célokról és stratégiákról sem. Vásárhelyi Árpád publikációja – elsősorban a német példán keresztül – bemutatja a vasúti árufuvarozás területén azokat a problémákat és megoldásokat, amelyek a zajterhelés jövőbeli jelentős csökkentéséhez járulhatnak hozzá.

Csökkenő volumenek, romló eredmények

Vasúti fuvarozói toplista 2016

Nem volt könnyű éve 2016-ban a vasúti fuvarozóknak: 8600-zal kevesebb tehervonat közlekedett az országban, mint egy évvel korábban, így a volumen is csökkent közel félmillió tonnával, a meghatározó magyarországi bejegyzésű vasútvállalatok árbevétele azonban 3,6 százalékkal, 113,4 milliárd forintra nőtt – ami így megegyezik a 2014-es évivel. Példátlan mértékben romlott azonban az eredményesség: míg 2014-ben 1,4, 2015-ben 2,17 százalék haszon volt minden forintnyi árbevételen, addig ez 2016-ban 0,98 százalékra csökkent úgy, hogy a 6 legnagyobb árbevételű vasútvállalatból 4 is 150–200 millió forintos vesztességgel zárt!

Megoldások a fuvarozói kihívásokra

Július elején egy nemzetközi sajtó- és partnerbemutató keretén belül ismerhettük meg a Belgrád mellett található Navak tesztpályán a Michelin legújabb megoldásait, amelyek részben választ adhatnak a közúti fuvarozócégek kihívásaira. A költségcsökkentési versenyben a Michelin most egy újfajta gumiabroncscsaláddal állt elő. A szakmai előadások és bemutatók bebizonyították, hogy a francia gyártó a haszongépjárművek számára is lehet megfelelő alternatíva.

Hidak a tengeri és folyami forgalmak között

Daniel Georgescu, a Hajózható Csatornákat Kezelő Nemzeti Részvénytársaság vezérigazgatója

A romániai Hajózható Csatornákat Kezelő Nemzeti Részvénytársaság (Administrația Canalelor Navigabile S. A., ACN) 2 csatornát (a Duna–Fekete-tenger csatornát és a Poarta Alba – Midia Năvodari közöttit), 4 kikötőt (Basarabi, Medgidia, Ovidiu és Luminiţa) és 4 zsilipet (Cernavodă, Agigea, Ovidiu és Năvodari) üzemeltet. Azáltal, hogy a folyami és a tengeri forgalmat öszszekapcsolják a Constantai Kikötővel, a hajózható csatornák erősítik a transz-európai rendszer és a Duna–Majna–Rajna csatorna fontosságát.

A kékek csodálatos világa

Természetesen az alábbi történet csak a képzelet szüleménye, minden hasonlóság a valósággal és néhány jelenlegi EU-ország gyakorlatával csak a véletlen műve lehet.