Szállítmányozás 2024 konferencia

2017. június

A tartalomból:


A digitális folyamatoptimalizálás élharcosa

Hock-Ritter Ildikó, a TimoCom magyarországi partnerének ügyvezetője

„Minden, ami digitalizálható, a jövőben digitalizálva lesz” – ezzel a kijelentéssel teszi le voksát az Ipar 4.0-val kéz a kézben járó Logisztika 4.0 mellett a fuvarpiaci IT-szolgáltató, a fuvar-és raktérbörzét üzemeltető TimoCom. Hock-Ritter Ildikót, a magyarországi partner ügyvezető igazgatóját többek között arról faggattuk, hogy az elektronikus világban hogyan képzeljük el a jövő fuvarozási platformját.

Sikeres stratégia eredménye a piacvezető pozíció

Papp Zoltán, a Ford Közép- és Kelet-Európai Kft. haszonjármű-igazgatója

A Ford, amely évtizedek óta kiváló eredményeket ért el az európai haszonjármű-piacon, 2012-ben elérkezettnek látta az időt arra, hogy kedvező helyzetét tovább erősítendő új célkitűzéseket fogalmazzon meg. A stratégia lényege a vezető hely megtartása és megszilárdítása volt. A Big Bang elnevezésű program beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az elmúlt évek óriási fellendülést hoztak a szegmensben a Ford számára. Papp Zoltán szakági igazgató lapunknak vázolta, hogy milyen alapokra építve jutott el a Ford ebbe a kedvező helyzetbe.

Kezd eldurvulni a kelet-nyugati fuvarozóháború

A kamionosok nem tölthetik a járműveikben a hétvégi (45 órás) pihenőjüket. Az ugyanis tilos – csak az ennél rövidebb pihenőket lehet a fülkében tölteni. Igaz, ez már több mint tíz éve így van, ám eddig az ellenőrzések csak ritkán szálltak rá erre a szabályra. Ennek a korszaknak azonban most vége – értékelte a közelmúlt eseményeit a hvg.hu.

Megérkezett az új DAF CF és XF járműcsalád

A DAF Magyarországon nyolc éve stabilan őrzi piacvezető helyét a nehéz-tehergépjárművek között. A holland márka nem csak itthon, egész Európában rendkívül népszerű, megbízhatóságának, alacsony üzemeltetési költségének és kényelmes munkahelyet biztosító fülkéinek köszönhetően is. Az elmúlt évek folyamatos fejlesztései tovább népszerűsítették a DAF tehergépjárműveket, most viszont óriási lépéseket tett a gyártó – a piaci kihívásokra is választ adva – annak érdekében, hogy megfejelve az eddigi jó tulajdonságokat műszaki paramétereiben egy teljesen új járművet dobjon piacra.

Változás, növekedés, nyitottság

Katona László, az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatója

2017. június elsejétől Katona László váltotta Bánfi Mihályt az MMV Magyar Magánvasút Zrt. vezérigazgatói székében. A MÁV-os és RCH-s múlttal rendelkező szakember fő célja, hogy az MMV egy jövedelmező, a partnerek szemében megbízható magánvasút maradjon, aminek alappillérei a változás, a növekedés és a nyitottság.

Felértékelődik a kereskedelmi terület

Kopp Kristóf, a DB Cargo Hungaria trakciós üzletágvezetője

Áprilisban nevezték ki Kopp Kristófot a DB Cargo Hungaria fővonali tehervonati közlekedésért felelős vontatási üzletágának élére. Kopp Kristóf a Corvinus Egyetem nemzetközi tanulmányok szakán végzett 2006-ban, ám azóta levelezőn elvégezte a Pázmány jogi karát is, így névjegykártyáján a dr. is olvasható; tervei között szerepel a szakvizsga letétele. A korábban az MMV-vél, a MASPED Rail Cargónál és a Schenkernél is megfordult szakember a kereskedelmi területért is felel a német vasút magyarországi vasúti árufuvarozó cégénél.

Az iparvágány-üzemeltetés kihívásai

Gácsig Szabolcs, Bóta Norbert és Bükki Miklós, a VAPE Vasúti Pályahasználók Egyesületének elnökségi tagjai

A vasúti iparvágányok a vasúthálózat igazi perifériái. Egykor szinte minden állomásról több kilométernyi vágányt szolgáltak ki a tolatómozdonyok, ám ez mára nagyon megváltozott: a vágányok többségét felhagyták, mára szinte csak a nagyobb termelővállalatok érdekeltek a vasúti kapcsolatuk fenntartásában. Az ő szempontjaik azonban nem kellő súllyal jelennek meg a jogalkotásban, ami tovább nehezíti a még meglévő (vagy a bővíteni tervezett) hálózatok működtetését. A témát három szakemberrel, Bükki Miklóssal, Gácsig Szabolccsal és Bóta Norberttel jártuk körbe.

„Csak minőségi ugrással tudunk növekedni”

A DHL Freight új elnöke, Uwe Brinks egyrészt jobb minőségre, másrészt a hatékonyság növelésére és ezzel együtt magasabb árrésre hajt. A topmenedzser DVZ-nek adott interjújának kivonatát olvashatják nálunk.

A Földközi-tenger fordítókorongja lesz?

A görög miniszterelnök, Alexis Ciprasz számára megtiszteltetést jelentett, hogy részt vehetett májusban a pekingi „Belt and Road Forum for International Cooperation” rendezvényen. Kína és Görögország között erősek a szálak, amióta 2016 júliusában a kínai állami hajózási vállalat, a Cosco Shipping 2052-ig átvette az egész pireuszi kikötő üzemeltetési jogait. Többek között 3 konténer- és 2 autóterminál is ide tartozik. A kínaiak az Athéntól délre fekvő Pireuszt „tengeri selyemútjuk” stratégiai fordítókorongjává akarják fejleszteni. Háttérországi célpiacaik elsősorban Délkelet- és Dél-Európa, a Fekete-tenger térsége, Levante (Közel-Kelet) és Észak-Afrika.

„A logisztikai folyamatok optimalizálása kulcskérdés”

Június 8-án, a IX. Bajai Gabona Partnerség Találkozó kerekasztal-beszélgetésén Erdélyi László moderálása mellett Harsányi Zsolt, az Axiál Kft . tulajdonos ügyvezetője, Kiss Péter, az ADM Agrár Kft . ügyvezetője, Göbl Severin, a Rail Cargo Hungária Zrt. nemzetközi árképzés vezetője, Marian Tanase, a constantai kikötő vezérigazgató-helyettese, Vancsura Kornél, az Agro-Lele Zrt. igazgatóságának elnöke és Szalma Béla, a Magyar Dunai Kikötők Szövetségének elnöke folytatott eszmecserét a gabonapiac aktualitásairól. A pódiumbeszélgetést szerkesztett formában közöljük.

Egy konferencia margójára

Amint az már kilenc éve szokás, bajai barátaink idén is megrendezték június elején a gabonapartnerségi konferenciát. Persze ki nem hagynám, hogy leírjam (mint olyan, akinek van összehasonlítási alapja, hiszen mind a kilenc eddigi konferencián volt szerencsém részt venni): az eddigiek is jók voltak, de az idei volt a legjobb! A szoros időrendben elmondott előadások, a kerekasztal-beszélgetés és még inkább a sok lehetőség okán beszélgetni partnerekkel, régi ismerősökkel és újonnan megismert kollégákkal egyaránt.

A nemzetközi és a hazai biztosítási kárrendezés közötti különbségek

Végh Győző, a BÜSZI Nemzetközi Kárrendezési Kft. üzleti vezetője

Az Európai Unióban nem lehetne különbséget tenni a kár összegszerűségében a nemzetközi károk esetén, függetlenül attól, hogy a magyar kárrendezési megbízott vagy közvetlenül a külföldi károkozó biztosítóján keresztül rendeződik a kár, hiszen azonos káreseményre ugyanakkora kártérítést kellene fizetni az összes tagállamban. A BÜSZI Kft. abban segít, hogy a jog keretein belül minden károsult a lehető legmagasabb kártérítést kapja, hangoztatta a május végi KözlekedésVilág konferencián tartott előadásában a társaság üzleti vezetője.

Legyen minden elérhető, azonnal!

Azonnali elérhetőség, digitalizáció és árubiztonság – a hazai logisztikai szektor csak ezekre a kulcsszavakra fókuszálva tud lépést tartani a nemzetközi trendekkel és a növekvő kereslettel – derült ki a WebEye első Innovációs Napján. A logisztikai iparág meghatározó képviselői és a WebEye telematikai cég partnerei az iparág jövőjéről és cégeik új technológiai megoldásairól osztották meg gondolataikat egymással a cég fóti központjában. A WebEye célja, hogy a közös szakmai eszmecserével hagyományt teremtsen a szektoron belül.

Tagállami tapasztalatok az UVK alkalmazásában

Torda Csaba pénzügyőr dandártábornok, a NAV KI Vám Főosztály vezetője

A Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület május 30-ai közgyűlésén a vámszakember köz érdeklődésre számot tartó szakmai előadásban tájékoztatott az Uniós Vámkódex (UVK) alkalmazása kapcsán felmerült kérdésekről.