2017. október

A tartalomból:


„Felelősséget érzek a vasúti munkaerő-utánpótlás neveléséért”

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke, CEO

Kovács Imrét, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnökét, CEO-t a Debreceni Egyetem címzetes egyetemi tanári elismerésben részesítette. Ezzel a magyar vasútvállalatok vezetői között ő az első, aki a vészesen elöregedő ágazat utánpótlása érdekében tanárként és oktatásszervezőként kifejtett tevékenységéért megkapta ezt a címet.

A kiszámítható szolgáltatás a kereskedelmi siker záloga

Zahalka Attila, a METRANS Danubia Kft. értékesítési vezetője

Az „all in” szolgáltatásáról ismert METRANS vasúti operátor, vasútvállalat és terminálműködtető cég magyarországi tevékenységének egyik motorja Zahalka Attila, a cég értékesítési vezetője.

Okosraktár Székesfehérváron

Cserta János, az Alba-Zöchling tulajdonosa, ügyvezetője és Pap László cégvezető

Minthogy a bevételek döntő hányada a szállítmányozásból ered a székesfehérvári székhelyű Alba-Zöchling Kft. esetében, járműbeszerzésekkel folyamatosan frissítik a flottát. A versenyképességüket növelendő azonban a fejlesztendő területek sorában mostanában a raktárkorszerűsítést is előnyben részesítik. Az idei beruházásokról és a jövő évi terveikről kérdeztük a társaság vezetőit.

„Még mindig sok örömöm van ebben a sztoriban”

Kovács Marcell, a MASPED Logisztika Kft. ügyvezető igazgatója

Számtalan kihívással néznek ma szembe a logisztikai iparág hazai szereplői, de türelemmel, kitartással dolgozva az eredményekért, kihasználva a piaci lehetőségeket bőven van esély a fejlődésre – amint ezt a MASPED Logisztika Kft. esete is bizonyítja, amelynek vezetője szerint a tulajdonosváltás újabb utakat nyit a cég előtt. Kovács Marcell a globális döntéshozókkal együtt vallja: a MASPED immár nem egy ’local hero’, hanem egy ’regional player’.

Új tulajdonos, elnökváltás az Eurospednél

Sevecsek István, az Eurosped Zrt. elnök-vezérigazgatója

Az Eurosped Zrt. részvényeinek 90 százalékát közvetve tulajdonló Masped Zrt.-ben a Westbay Csoport jelentős mértékű közvetett részesedést szerzett. Kautz István 2017. július 28-ai hatállyal lemondott igazgatósági tagságáról. Az Eurosped Zrt. augusztus 15-i rendkívüli közgyűlésén a részvényesek egy új igazgatósági tagot választottak Nagy György személyében, aki a Masped Zrt. részvényesének, az Ötlet Kft.-nek tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

Magyar Speditőr Toplista 2016

Milyen cég az EURASIA LOGISTICS?

Évről évre egyre nagyobb dilemmát okozott számunkra a speditőr toplista összeállításakor, hogy a TEÁOR szerinti főtevékenységi körön alapuló megközelítésünk okán számos olyan cég nem szerepel a listán, amelyek hasonló tevékenységet (is) végeznek, mint a toplista élmezőnyében szereplő vállalatok. Így idén a hagyományos „Top 100”-as listára felvettük (a cégneveket dőlt betűvel jelölve, helyezés nélkül) azokat a cégeket is, amelyek főtevékenységi köre ugyan a „raktározás, tárolás”, ám úgy gondoltuk, tájékoztatási célból Olvasóinknak e cégek árbevétele és eredménye is érdekes lehet.

Bőséges kínálati paletta

Az Intertranscoop Kft. magyar családi vállalkozás Győrben. Ügyvezetője Ács Vilmos, akinek szakmai tapasztalata hosszú időre nyúlik vissza. A Kisalföld Volánnál a szakmában eltöltött 20 év után, 1990-ben alapította a társaságot.

Vásárhelyi Árpád elhagyja a Schenkert

Bombaként robbant a hír szeptember elején: Vásárhelyi Árpád távozik a Schenker éléről! Rögtön megindultak a találgatások, hova, milyen pozícióba igazol a szakma egyik legismertebb személyisége. A legtöbben ma arra fogadnának, hogy Vásárhelyi Árpád a bécsi Rail Cargo Logistics Austria GmbH egyik ügyvezető igazgatója lesz a háromból, mely beosztásban eddig magyarként Potvorszki Zoltán, Lakat István és Kovács Imre dolgozott a cégnél.

Közös korlátokra közös megoldások

A V4 magyar elnökség kiemelt hivatalos programjaként zajlott október 3-án a HUNGRAIL Magyar Vasút 2017 konferencia, amely a korábbi évek hagyományait megőrizve idén is kiemelkedően fontos témákat tűzött napirendre. A szakmai fórum vasúti árufuvarozással foglalkozó előadásait adjuk közre szerkesztett formában.

„Optimistán tekintünk az év második felére”

A DKV Group 2016-ban és 2017-ben több nagyszabású projektet indított annak érdekében, hogy megalapozza a további növekedést és biztosítsa a meglévő üzletet. Vass Róbert, a DKV Euro Service Hungary Kft . ügyvezető igazgatója kifejti az interjúban, hogyan alakult a DKV Group 2017-es első féléve, és milyen új üzleti területekkel fogják bővíteni közép- és hosszú távon az alaptevékenységüket.

A magyar közúti árufuvarozás helyzete, kihívásai

Kovács Kornél, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium osztályvezetője

A szociális köntösbe bújtatott nyugati protekcionista intézkedések az összeurópai közúti árufuvarozási teljesítmények egyharmadát érintik. Jelenleg azon folyik a vita, hogy ezt a nagyjából 35 százaléknyi fuvarfeladatot ki végezze el, jelentette ki a kiadónk szervezésében megrendezett KözútVilág konferencián, október 4-én, Budapesten elhangzott előadásában az NFM osztályvezetője.

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer kialakítása és működése

Bertalan-Kürti Veronika, az NFM Hatósági Koordinációs Főosztály főosztályvezető-helyettese, projektvezető

A statisztikák szerint helyszíntől függően a haszongépjárművek 5–15 százaléka túlterhelten közlekedik Magyarország útjain, ezzel nagymértékben növelik a közlekedési kockázatokat, az úthálózatnak évente sokmilliárd forintos kárt okoznak, és jelentős versenyhátrányba hozzák a jogkövető vállalkozásokat.

Célzott közúti ellenőrzések a közlekedési hatóságnál

Rónay-Tóbel Beatrix, az NFM Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály vezetője

A szakminisztérium illetékes főosztálya a közúti ellenőrzések hatékonyságának növeléséért dolgozik, de nem a magyar fuvarozók vegzálása a célja, épp ellenkezőleg: a jogkövető hazai cégek versenyképességét szeretné javítani a célzott ellenőri munkájával.

A megbízók és a sofőrök diktálnak?

Kerekasztal-beszélgetés a megbízói elvárásokról

Konszolidáció, sztenderdizáció és digitalizáció – ezek kifejtésével, Szórádi András, a Rail Cargo Logistics-Hungaria logisztikai központ-vezetője, Lányi Márton, a Kühne+Nagel Magyarország, Barna Zsolt, a Waberer’s-Szemerey Logisztika és Szabó Gábor, az Indián-Sped ügyvezető igazgatója részvételével izgalmas pódiumbeszélgetést moderált Andó Gergely főszerkesztő, amelyet a hagyományokhoz híven szerkesztett formában adunk közre.

Nem mi vagyunk gyengék

Kerekasztal-beszélgetés: közúti fuvarozás érdekképviseleti szemmel

Konferenciánk egyik izgalmas programpontja volt az a kerekasztal-beszélgetés, amelyen a három magyar fuvarozó szakmai szervezet főtitkára cserélt véleményt a közúti fuvarozás aktuális kihívásairól. Andó Gergely főszerkesztő kérdéseire Dittel Gábor, a NiT Hungary, Peredi Péter, a FUVOSZ és Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára válaszolt.

Biztosítások útvesztőjében

Kerekasztal-beszélgetés: árubiztonság és kárrendezés

Köddé váló komplett szállítmányok évi több milliárd euró összértékben, cégklónok és hamisított dokumentumok – a témában Andó Gergely főszerkesztő moderálása mellett és a közönség soraiból érkező, konkrét eseteket felvető hozzászólásokra Vinkellman István ügyvezető igazgató és Végh Győző szakmai vezető a fuvarozói kárrendezésre szakosodott Büszi Kft. részéről, Molnár Sándor, a biztosítási alkusz Schunck Group képviseletvezetője és Ujvári György, a biztonságtechnikai megoldásokat kínáló Life-Guard ügyvezető igazgatója szólalt meg. A pódiumbeszélgetést rövidített formában közöljük.

Újdonságok őszre

A DAF az elmúlt években rendkívül intenzív fejlesztési programot indított el, amelynek egyik meghatározó pontja a legnagyobb XF és a közepes kategóriát képviselő CF tehergépjárművek tavaszi bemutatója volt. Erről akkoriban lapunk hasábjain is beszámoltunk. Akkor még hiányzott a palettáról az elsősorban disztribúciós célokra alkalmazható LF-kategória. Idén, szeptember elején, Barcelonában mutatkozott be a szaksajtónak a legkisebb modell, emellett további, hatékonyságot növelő fejlesztéssel rukkolt elő a DAF.

Gyakorlatban használható tapasztalatok

XII. Flottamenedzsment Konferencia

Napjainkban kiemelt szerepe van a céges flottáknak és azok gazdaságos üzemeltetésének. Egy jól megválasztott konstrukció hosszú távon jelentős költségeket takaríthat meg a megrendelőnek. A piacon számtalan megoldás közül lehet választani a legkülönfélébb márkák és típusok széles palettájából. Megtalálni a cégünk számára legjobb konstrukciót nem egyszerű feladat. Az IIR Magyarország igyekezett úgy összeállítani a XII. Flottamenedzsment Konferencia programját, hogy az idelátogatók az esemény után már határozott elképzeléssel térjenek haza a rendezvényről.

„Minden egyes rakomány és ügyfél számít”

A Koperi Kikötő idén ünnepelte fennállásának 60. évfordulóját, meghatározó pozíciót tudva magáénak az adriai térségben, amelyet a jövőben is szándékozik megtartani. Annak érdekében, hogy teljes mértékben megértsük, miért is számít ez jelentős teljesítménynek, kicsit vissza kell utaznunk az időben, hogy lássuk, hogyan lett egy kis szigetből Európa egyik legnagyobb kikötője.

Fejlesztések, beruházások a piaci pozíció megerősítéséhez

Még akár 3–4 évvel ezelőtt is csak legyintettek a szállítmányozók, amikor a trieszti kikötőn keresztüli, magyarországi rendeltetésű  konténerforgalomról esett szó, ehhez képest a lapunk kiadója szervezésében szeptember 27-én, a Budapest Music Centerben tartott partnertalálkozón már 200 érdeklődőt köszönthettünk. Gyakorlatilag ott volt minden cég, aki érdekelt az adriai forgalmakban. De vajon miért?

Kapu a világpiacra

Október 12-én kiadónk szervezésében zajlott a Constantai Kikötő hagyományos – immár 11. alkalommal megrendezett – budapesti partnertalálkozója, amely a dunai árufuvarozásban érdekelt fuvarozók és szállítmányozók egyik legnépszerűbb éves szakmai eseménye. Ezúttal sem az előadásoké, hanem a kötetlen megbeszéléseké volt a főszerep.

Hét szűk esztendő

Megvan az a szörnyű szokásom, hogy minden vackot elrakok. A családom szerint ez genetikus, mert a dédnagyapám is felvett az utcán egy rozsdás szöget, szépen kiegyengette, és eltette a garázsba (autójuk nem volt soha, csak garázs a lomoknak) azzal a jelszóval, hogy jó lesz az még valamire. Persze azt, hogy ez szörnyű szokás, csak a párom szokta emlegetni. Nekem természetes, hogy a számítógépem tárhelye is tele van régi táblázatokkal, dokumentumokkal. A napokban ezek között az informatikai kacatok között turkáltam, és – ha nem is aranyat, de – érdekes dolgot találtam: az alábbi cikket.

Hagyományos szervezet új utakon

November 13–15-én tartja a BKIK a Vállalkozói napok című rendezvénysorozatát. A részletekről beszélt Csoltó Gábor, az Ipari Tagozat elnöke, hogy miért tartja fontosnak és időszerűnek a rendezvénysorozatot.