Szállítmányozás 2024 konferencia

2017. március

A tartalomból:


Központi iránymutatás helyett regionális együttműködés

Otto Georg Niederhofer, a mainzi DB Cargo Vagyonkezelő igazgatósági tagja, a DB Cargo Hungária felügyelőbizottságának elnöke

Új megközelítést alkalmaz az egyes DB Cargo leányvállalatok irányítására az anyacég. A tavaly év végi struktúraváltás eredményeként Otto Georg Niederhofer, aki már addig is felelős volt a dán, Benelux, olasz és svájci érdekeltségekért, ezek mellett a magyar, román és bolgár cégek felügyelőbizottságaiban is helyet kapott. Exkluzív interjút januári magyarországi látogatásakor készíthettünk vele, miután találkozott a MÁV, az RCH, a GYSEV Cargo és a DB Schenker magyarországi vezetőivel, azaz a DB Cargo Hungária Kft . fontos partnereivel.

Van potenciál egy új Budapest–Belgrád vasútvonalban

dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke

Hihetetlenül turbulens nemzetközi helyzetben lavíroznak a vasúti logisztikában érdekelt vállalatok – derült ki Kovács Imre szavaiból. Korábban „leírt” útvonalak és fuvarozási módok értékelődnek fel egyik hónapról a másikra, miközben mások ellehetetlenülnek. Jelenleg Kelebia és Záhony határátmeneteken is élénkül a vasúti forgalom, ami bizakodásra ad okot. Talán sosem volt még ennyire igaz: minden a kiváló nemzetközi kapcsolatokon és a stratégiai partnerségeken múlik.

Növekszik Németország szállítási piaca

Soha nem szállítottak Németországban olyan sok árut, mint 2016-ban: 1,1 százalékkal túlszárnyalták az előző évi mennyiséget, így a szállítási piac a maga 4,6 milliárd tonnájával elérte eddigi csúcspontját. A közlekedési teljesítmény 1,7 százalékkal 659,9 milliárd tonnakilométerre nőtt. Ez is rekordnak számít, hiszen eddig 2008-ban volt ez az eredmény a legmagasabb, amely 653 milliárd tonnakilométert jelentett akkor.

Francia gazda a svájci cégnél

A francia állami vasút, az SNCF logisztikai leányvállalata, az SNCF Logistics – hozzájuk tartozik többek között a Geodis, a Captrain és az SNCF Fret – 45 százalékos tőkerészesedéssel beszállt a svájci illetőségű vasúti áruszállító cégbe, a BLS Cargóba.

Lendületével ad friss lökést

Somogyi Gábor, az MKFE főtitkára

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöki kabinetjének korábbi vezetőjét, illetve az NKH integrációját követően a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) főtanácsadóját, Somogyi Gábort nevezték ki a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkári posztjára. Az MKFE elnöke, Wáberer György és az egyesület elnöksége azzal bízta meg a közlekedési szektor számos területén tapasztalatot szerzett szakembert, hogy a munkaszervezet irányítása mellett támogassa szakmai háttérmunkával a fuvarozói szektor érdekeit képviselő elnök miniszterelnöki megbízotti feladatainak végrehajtását. Somogyi Gábort a terveiről, az egyesületben az elmúlt másfél évben megalapozott munka folytatásáról, illetve a szükséges irányváltásról kérdeztük.

A Panalpina csalódott

A Panalpina az elmúlt évben jóval kevesebbet keresett, mint 2015-ben, a bázeli székhelyű szállítmányozási csoportnak nem sikerült a részben jelentősen megnövekedett szállítási volumennel együtt a nyereséget is növelnie. Három év óta most először zsugorodott a Panalpina nyeresége.

Multimodális megoldás Romániából Svédországba

A Samskip logisztikai szolgáltató és a Rail Cargo Grouphoz (RCG) tartozó Rail Cargo Operator ez év januárjától közös intermodális megoldásokat kínál a romániai Curtici (Kürtös) és különböző svéd logisztikai központok között. Az új szolgáltatás révén az ügyfelek javára válik a felhasználóbarát online foglalási portál és a küldeménymonitorozás.

Töretlen népszerűséggel a hazai piacon

Kovács András, a Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója

A VW haszonjárművek mindig is kedveltek voltak szerte a világon; elsősorban a Transporter különböző típusai alapozták meg azt a hírnevet, ami egyet jelent a megbízható, strapabíró, de olykor még divatot is jelentő áru- és személyszállító négykerekűekkel. Kovács András, a Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója nyilatkozott lapunknak.

Győrben bővít az Audi

Az Audi megbízásából az Imperial Logistics International felelős áprilistól Győrben a jármű-összeszerelés belső gyári logisztikájáért. Az Imperial egyúttal átveszi a telephelyen foglalkoztatott dolgozókat is. Eddig a Rudolph Logisztikai Csoport tevékenykedett itt.

Új csarnok a szabadkikötőben

Az EKOL Logistics Kft . fiatal középvezetőivel abból az alkalomból beszélgettünk, hogy végéhez közeledik a nagyszabású létesítményfejlesztésük a csepeli telephelyükön. A gyógyszerraktárnak minősülő csarnok megnyitását lapzártánk utánra, március végére tervezik.

„2017-ben minden jobb lesz”

Térdet leporol, feláll, továbbmegy – így lehetne összefoglalni, amit Sören Skou vezérigazgató és Jakob Stausholm pénzügyi igazgató mondott elemzők és újságírók jelenlétében a Maersk 2016-os éves mérlegének közzététele kapcsán. „Csalódást okozó eredményről” és arról beszéltek, hogy fordulóponthoz érkeztek.

Hazánkra FORDultak a teherautók is

A térségben elsőként Magyarországon jelennek meg a Ford Truck nehéz-tehergépkocsijai, amelyeket törökországi gyárában épít a világméretű konszern. Később egész Európában kapható lesz a modern és környezetbarát járműsorozat.

Szerződés és hajózás

A privát életben sokszor szembesülhetünk azzal, hogy az emberek egy része nem olvassa el alaposan azokat a szerződéseket, amiket aláír. Közmű- és kábeltévé-szolgáltatók, bankok, biztosítók által elénk tolt papírokra körmöljük rá a nevünket úgy, hogy szinte meg sem nézzük az apró betűs részt, nem kérjük el az általános szerződési feltételeket, és nem nézünk utána azoknak a törvényeknek, amelyek leírják a jogainkat és kötelezettségeinket. Tisztelet a kivételnek!