A tartalomból:
„Felkészültünk az új kihívásokra”
Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft . regionális igazgatója
A kártyaszolgáltató UTA már eddig is élen járt a több ország – egyetlen fedélzeti eszköz (OBU) koncepcióban, hiszen jelenleg is az interoperábilis díjfizetési szolgáltatások piacvezetője Európában. Felkészülten várja hát az EETS (European Electronic Toll System) keretén belül az egységes boxok bevezetését – tudtuk meg Réthy Kinga regionális igazgatótól.
Rohamosan nő az adatmenedzsment iránti igény
Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője
„A telematikai megoldásokkal egyaránt gyorsíthatjuk a fuvarszervezési (útvonaltervezési, kommunikációs) és az ahhoz kapcsolódó egyéb adminisztrációs folyamatokat is (sofőrazonosítás, dokumentumszkennelés és -küldés, napidíj-riportok, költségelszámolások), amelyeket a teljes folyamat átláthatóbbá tételével érünk el” – nyilatkozta lapunknak exkluzív interjúban Deszpot Károly, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
Új lehetőségek tárháza
Szabó Gábor, az Indián–Sped Kft . ügyvezető igazgatója
Az Indián-Sped mindig is büszkén hirdette klasszikus kkv-jellegét, a növekedését is megfontolt lépések határozzák meg. A közelmúltban 19 darabszámúra bővített, alapvetően 3,5 tonnás furgonos flottája a közelmúltban 12 tonnás eszközökkel gyarapodott. A döntés hátteréről Szabó Gábor ügyvezető igazgatót kérdeztük.
Változatlan lendület, tartós növekedés
Vass Róbert, a DKV Euro Service Hungary Kft. ügyvezető igazgatója
Növekvő árbevétel, több országban is sikeres hálózatbővítés, technológiai fejlesztések – kivonat a DKV-csoport 2016. évi eredményeiből, amelyhez a magyar leányvállalat is hozzátette a magáét. A piacon tapasztalható nehézségek ellenére hasonló sikerekben bíznak idén is. A részletekbe a DKV Euro Service Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Vass Róbert avatja be a NavigátorVilág olvasóit.
iTrack: alkalmazkodik az ügyfélhez és a piaci igényekhez
Szabó Lajos, az iData Kft . alapító-tulajdonosa
„Még az azonos szektorban működő cégeknél is megtörténhet, hogy más igényekkel fordulnak hozzánk, eltérő riportokat szeretnének látni, erre kínál költséghatékony megoldást az iTrack Vizsla rendszer. Ezzel az eszközzel az ügyfélszolgálat az ügyfél saját igényeire szabhatja a szolgáltatásokat költségráfordítás nélkül, rugalmasan” – tudtuk meg Szabó Lajostól, a GPS-es nyomkövetéssel foglalkozó iData Kft . alapító-tulajdonosától.
Üzembiztos zöld megoldás
Próbaút a Scania G320 Hybriddel
A tehergépjárművek fejlesztői – igazodva az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokhoz, amelyek nemcsak a károsanyag-kibocsátás, hanem főleg városi környezetben a zajcsökkentés területén is egyre markánsabban jelentkeznek – számos új megoldással rukkoltak elő az elmúlt években. Többféleképpen teljesíthetőek a szigorodó kritériumok, így ma már a gyártók palettáján találhatóak csendes üzemű dízel, gázüzemű, tisztán elektromos hajtású és természetesen hibrid üzemű, jellemzően disztribúciós feladatokra készített járművek.
Új alkalmazás a fuvarozói platformon
Az IT-szolgáltató TimoCom májusban, a „transport logistic” vásáron, Münchenben mutatta be új alkalmazását Európa legnagyobb fuvarozói platformján, amely újdonság digitalizálja a fuvarmegbízásokat, és támogatja a több mint 110 ezer felhasználót a logisztikai mindennapok digitális átállásában.
Terven felül teljesített a VTG Rail Logistics Hungaria Kft.
Potvorszki Zoltán, a VTG Rail Logistics Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója
Mindig is a csapatmunkában hitt Potvorszki Zoltán, a 2013-ban alapított VTG Rail Logistics Hungaria Kft. ügyvezetője, aki három, a cég indításában részt vevő kollégája társaságában adott interjút a vállalkozás Henger utcai székhelyén. Ez a négyes látja el a napi menedzsmentfeladatokat, ezzel ki-ki a saját területére fókuszálva járul hozzá a vállalkozás sikereihez.
Bevált a VTG 4.0 stratégia
A VTG, az egyik vezető európai vagonkölcsönző és vasúti logisztikai vállalat 2016-ban határozottan nyereségesebb üzleti évet zárt a korábbinál. A pozitív fejlődés a cég sikeres, VTG 4.0 elnevezésű stratégiájának az eredménye, amely többek között a 2015-ben végrehajtott refinanszírozásnak és az AAE átvételét követő szinergiák megvalósításának köszönhető. Ennek a tartós eredményességnövelésnek a folyománya, hogy a részvényenkénti osztalékot 0,50 euróról 0,75 euróra növeli idén a cégvezetés.
Innováció együttműködésben
A VTG AG az Innofreighttal együttműködve 144 vagont szállít a svédországi Hector Rail számára. A két vállalat új vagonokat kínál a svédországi rönkfaszállításra, és ezzel piaci rést tömnek be a vasúti árufuvarozásban.
Minőségi követelmények
A DSLV szállítmányozói szövetség kritikával illette az EPAL (Európai Raklap Szövetség) döntését, miszerint a jövőben nem tekintik csereszabatosnak az UIC vasúti egyesülés EUR-raklapjait az EPAL-raklapokkal.
Pótolni a hiányzó láncszemeket
Istovics Tamás Dávid, a Rail Cargo Logistics – Hungaria Kft . értékesítési menedzsere
A kontinenst É–D és K–NY irányokban behálózó áruforgalmi folyosók (TEN-T) fejlesztése kapcsán a szűk keresztmetszetek felszámolásán túl olyan koncepcionális korszerűsítések állnak fókuszban hosszú távolságokon, amelyek egyértelműen az árufuvarozási igényekhez igazodnak, a teherszállítást egyáltalán lehetővé teszik, elősegítik és gyorsítják, pótlandó a hiányzó láncszemeket.
A konstruktív párbeszéd jegyében
Dávid Ilona, a HUNGRAIL elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója
A HUNGRAIL Vasútakadémia az első önálló szervezésű
konferenciáját május 3-ára a közös gondolkodás és fellépés jegyében hívta össze. „Egyre világosabb ugyanis, hogy a megszaporodott, nagy szakmai felkészültséget és összetett látásmódot igénylő feladatok teljesítésére, az újabb kihívásokra való gyors reagálásokra csak együtt vagyunk képesek” – mondta Dávid Ilona, a HUNGRAIL elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója köszöntőbeszédében, amelyből részleteket közlünk.
Az észak-déli vasúti árufuvarozási kapcsolatok erősítése
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, CEO
A május 3-án, Budapesten megrendezett HUNGRAIL Vasútakadémia Konferencia árufuvarozási szekciójában elhangzottakat a következő oldalakon közöljük szerkesztett formában. A nyitóelőadásban Kovács Imre ráirányította a figyelmet a vasút mostohagyerek szerepére, a korridorok kétarcúságára, és pozitív példák felsorakoztatásával iparági összefogást sürgetett a forgalmak vasútra terelése céljával.
Korszerű korridorok
Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója és Paff éri Zoltán, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofi t Zrt. vezérigazgatója
A legújabb uniós vasúti árufuvarozási folyosóról és a kínai-magyar vasúti együttműködésről egy-egy előadás számolt be a konferencián.
A vasúti veszélyesáru-szállítás ellenőrzése és szankcionálása
Mógor Mária Judit, a BM OKF hatósági főigazgató-helyettese
A katasztrófavédelem teljes szervezete – BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (BM OKF), fővárosi és 19 megyei igazgatóság, 65 helyi kirendeltség, 105 hivatásos tűzoltó-parancsnokság, 42 katasztrófavédelmi őrs, 197 katasztrófavédelmi megbízott – részt vesz a vasúti veszélyesáru-szállítással összefüggő hatósági tevékenységek ellátásában, ami magába foglalja a megelőzési feladatok végrehajtását és a már bekövetkezett esetek után a károk felszámolását, a kárelhárítást.
A vasúti határforgalom biztosításának feltételei
Balázs László, az ORFK Határrendészeti Főosztályának vezetője
Milyen tendenciák érvényesülnek az illegális migráció kezelése és a vasúti határforgalom ellenőrzése tekintetében? Milyen eszközök állnak a hatóságok rendelkezésére a migrációs nyomás feltartóztatására? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre kereste a választ előadásában az Országos Rendőr-Főkapitányság Határrendészeti Főosztályának vezetője.
„Mindig legyen tartalék!”
Klaus-Michael Kühne
Jóllehet Klaus-Michael Kühne már jó pár éve visszavonult a Kühne+Nagel logisztikai konszern operatív vezetésétől, naprakészen tájékozott az ágazatot és a vállalatot is érintő kihívásokról a digitalizálás terén. A szakember arra int, hogy nem csak az áruszállításra, sokkal inkább az adatforgalomra kellene összpontosítani. A 80 éves topmenedzser a DVZ-nek adott nagy lélegzetvételű interjút, amelyben egyértelműen kifejti véleményét a digitalizálásról, a start-upokról, a 3D-nyomtatásról és az új, „elnyomó” üzleti ötletekről, valamint a helyes hozzáállásról, amellyel előrébb lehetne lépni a fuvarozási és logisztikai ágazatokban.
Egyszerűsítsük az európai vasutat!
Hasonlóan a két évvel ezelőtti rendezvényhez, az OLTIS-csoport ebben az évben is megrendezte az IRFC nemzetközi vasúti konferenciát és fórumot, azaz hivatalos nevén az International Rail Forum & Conference-t. A rendezvényt Prágában, a Congress Clarion Hotelben tartották, 2017. március 22–24. között. Az esemény a „Let’s make European Railway EASY!” (Egyszerűsítsük az európai vasutat!) szlogennel indult útjára ebben az évben, és rengeteg hasznos információt adott át a résztvevők számára.
Egy szakma változékonysága
Korábban a hajózás mint konzervatív szakma állandóságáról írtam. Most viszont a változások jutottak eszembe. Kérdezhetnénk, hogy is van ez: akkor most állandóság vagy változékonyság? Mindkettő, mert így kerek a világ, mint a jin és jang ábrája.