driveMybox: új mérföldkő a fuvarszervezés digitalizálásában

driveMybox: új mérföldkő a fuvarszervezés digitalizálásában

Könnyen kezelhető, átlátható és hatékony közúti konténeres fuvarszervezési platform debütál júniusban hazánkban. – Az én fiatalkoromban az számított jó fuvarszervezőnek, aki napi 8–10 órát tudott telefonálni, sok száz e-mailt kezelni, problémákat megoldani, árajánlatot adni, mindezek után a nap végén mosolyogva kiosztotta a munkát 50–60 autónak, majd kiszámlázott. Felnéztem azokra, akik ezt szívvel-lélekkel csinálták évtizedeken keresztül, de most megoldás született arra, hogy ez kevésbé legyen szolgai és lélekölő – kezdte szolgáltatás-bemutató előadását Ambruzs György, az I.C.E. Transport ügyvezetője a NavigátorVilág – Vasúti fuvarozás szakkonferenciánkon.

Az I.C.E. Transport 2006 óta dolgozik azon, hogy a lehető legtöbb áru mozduljon meg az észak-német kikötők és Budapest között vasúton. Az évek során kiváló munkakapcsolatot alakítottak ki a hamburgi kollégáikkal, akik közül 2018-ban 5 konténeres szakmai és némi IT-s múlttal rendelkező fiatalember összeállt, és az addigi tapasztalataikat felhasználva két év alatt létrehozták a driveMybox konténeres fuvarszervező platformot.

„Mivel pontosan tudták, hogy mik azok a napi problémák, igények, amikre megoldást kell nyújtania egy ilyen alkalmazásnak és azt is, hogy milyennek kell lennie ahhoz, hogy könnyen kezelhető legyen, a 2020-as németországi bevezetése után hamar népszerű lett” – jegyezte meg Ambruzs György. 2021–22 fordulóján az olasz piacra is beléptek, június folyamán pedig hazánkban is elérhető mobiltelefonról és asztali számítógépről egyaránt.

A driveMybox kapcsolatot teremt a megbízó és a fuvaros között: a megbízónak csak meg kell adnia a szállítás paramétereit. Az alkalmazás figyelembe veszi az áru sajátosságait (ADR, hűtési igény, túlsúly), és a regisztrált alvállalkozók közül megkeresi a fuvarozónak azt, aki a legközelebb van, aki a leggyorsabban tud reagálni, és aki a legjobb megoldás lehet. Ezáltal a fuvarszervező például nem csupán a 10–20 saját járműve közül válogathat, hanem a platformon regisztrált valamennyi autó potenciális megoldásként jöhet szóba. Pár másodperc alatt néhány kattintással rengeteg telefonálást, kör-e-mailezést és hosszas, nehézkes ügyintézést lehet megtakarítani.

Az applikáció a regisztrációt követően folyamatos kapcsolattartási lehetőséget biztosít a két fél számára egy közvetlen kommunikációs felületen. Emellett az ügyfél végig nyomon követheti, hol tart az áruja, mi történik vele, és hogyha bármit változnak a költségek, arról is azonnal értesítést kap.

A magyarországi bevezetés bejelentése óta sokan keresték meg az I.C.E. Transport képviselőit mind szállítmányozók, mind fuvarozók. Leggyakrabban az interfész kapcsolat létrehozásának kérdése merült fel, a korábbi rossz tapasztalatok miatt. Ez esetben azonban nem kell fölös költéstől tartani, mivel a folyamat itt fordított: a szolgáltatói oldal hoz létre egy olyan központi adatbázist, amire az ügyfelek egyenként a saját rendszerükkel rácsatlakozhatnak, átlátható, közvetlen kapcsolatot teremtve.

A folyamat annyira egyszerűen lett felépítve, amennyire ez csak lehetséges volt. Az ügyfél leadja a megbízást, a mesterséges intelligencia megtalálja a legjobb megoldást, a szolgáltató pedig teljes átláthatóságot biztosít az egész folyamat során: az ügyfél folyamatosan látja, épp merre van az áruja, az I.C.E. Transport végig ott van a háttérben, és ha felmerül bármilyen kérdés, az ügyfél felveheti velük a kapcsolatot akár chaten, telefonon vagy e-mailen.

Az előadás végén az ügyvezető kiemelte, hogy ameddig csak lehetséges, a vasutat részesítik előnyben, és mindig csak az utolsó, máshogy már nem megtehető szakaszt szeretnék a közútra felajánlani. A driveMybox hálózata egyre terjed, hiszen olyan platform jött létre, amely a közúti fuvarszervezés új dimenzióját teremti meg, új sztenderdet állít fel, és a nemzetközi érdeklődés mértékét látva hamarosan egész Európában elérhető lesz, sőt, sok jel utal arra, hogy a terjeszkedés nem áll meg a kontinensen.

„Várható egyfajta idegenkedés az alkalmazással szemben, mivel minden technikai újítás egy kicsit félelmetes, egy kicsit kizökkenti az alvállalkozókat, de akár a megbízókat is a megszokott napi rutinból. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy amint a piacon elterjed ez a megoldás, és a fuvarosok is ráeszmélnek, hogy sokkal rugalmasabban, sokkal inkább rájuk szabott munkát tudnak szerezni a platformon keresztül, eloszlanak a félelmek. Ezt követően pedig egy csiszoltabban, jobban működő konténerfuvarozási szcéna jöhet létre” – zárta előadását Ambruzs György.