Tavasszal több időszakban kell forgalmi rend változásokra számítani a villamosítási és pályaépítési munkálatok miatt a 2-es vasúti vonalon. Az 51 km hosszú szakasz korszerűsítése érdekében 2017 őszére a vasútvonal alkalmas lesz a villamos vontatásra.
A 2016 nyarán indult beruházás első szakaszában Rákosrendező és Angyalföld között, valamint Pilisvörösvár állomáson és onnan egészen az őrhegyi kitérőig befejezték felsővezetéktartó oszlopok állítását. A vonalon a felsővezeték építés munkálatait 2017-ben folyamatosan végzi a vállalkozó, annak érdekében, hogy november végére feszültség alá helyezhető legyen a vonal.
Jó ütemben haladnak a pályaépítési munkálatok is. Angyalföld állomáson a vágány és peronépítés van folyamatban, Angyalföld – Újpest között megépült az új 2. vágány, valamint Újpest megállóhelyen a félperon is elkészült. A forgalom a 2017. decemberi menetrend váltáskor indulhat meg a 2. vágányon.
Klotildligeten terület előkészítési munkálatok zajlanak: cserje- és bozótírtást végeznek.
Esztergom állomáson folyamatban van a tehervonati fogadóvágányok és állomási vágányok kiépítése, valamint a buszpályaudvar és az üzemi út előkészítő munkálatai és földmunkái. Jelenleg is zajlik a felvételi épület bontása, átépítése. A gázvezeték és a távhővezeték közműkiváltása már megtörtént.
Angyalföld állomáson épül az új peronhoz csatlakozó Béke úti gyalogos aluljáró, amely 2 db lift kiépítését is tartalmazza.
A beruházáshoz kapcsolódóan külön szerződés keretében a Béke úton új villamos megállóhelyet létesítünk, ezzel biztosítva az átszállási kapcsolatot a villamos és a vasút között. 2 új szélsőperon épül akadálymentes megközelítés biztosításával, a peronokon esőbeállót telepítenek, a sávelhúzás miatt a járdát is arrébb helyezik, új gyalogos átkelőhelyet és mindkét oldalon új autóbusz-megállóhelyet alakítanak ki, valamint hangos utastájékoztató rendszert létesítenek. A kiviteli közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult, a nyertes kivitelező az A-HÍD Zrt. A kivitelezés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, nettó 356,6 millió forint értékben. A munkálatok várhatóan májusban megkezdődhetnek meg, és 2017 iv. negyedévben fejeződhetnek be.
Dorog állomáson befejezték a tehervonati vágányok bontási munkálatait, ahol majd kialakítják az új autóbusz-pályaudvar helyét.
Pályaépítés vágány korrekciós munkálatok miatt egy hétvégére teljes útzárra kell számítani a Szent László úti vasúti átjárónál 2017. március 25. (szombat) 6:00 – 2017. március 26 (vasárnap) között. Ebben az időszakban a közúti forgalom elől teljesen lezárják ezt az útszakaszt, a közúti és gyalogos átjárók lezárása alatt a kijelölt terelő útvonalakon tudnak közlekedni.
Pilisvörösvár-Esztergom vonalszakaszon felsővezeték építése, valamint Dorog és Esztergom állomások átépítési munkálatai miatt szükséges vágányzári időszakok a NIF Zrt. kérésére csak az esti órákban, illetve hétvégén lesznek. Az első teljes hétvégi korlátozásra először március legvégén kell számítani.
A kivitelezést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában a Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végzi nettó 33.69 milliárd forintért hazai és uniós forrás felhasználásával.