A magyar vasúti liberalizáció történetében példátlan módon nyilvános sajtóközleményben támadta volt vezetőit a Train Hungary magánvasút román tulajdonosa, a GRAMPET Csoport. Az eset előzményeihez tartozott, hogy a magyar cég román vezérigazgatóját menesztették, a magyar menedzserek meg felmondtak, és Train Europe néven, egy régi-új vasútvállalat színeiben a piacra léptek.
A zűrős és nehezen átlátható ügyeiről is ismert GRAMPET Csoport először Călin Grațiantól, a Train Hungary vezérigazgatójától vonta meg a bizalmat, aki a cégcsoport alelnöke is volt. A kiadott közlemény szerint azért, mert Grațian részt vett egy orosz befektető, a vasúti járműgyártó Transmasholding bevonásában a cariovai Popeci Utilaj Greu gépipari vállalat felvásárlásával kapcsolatos tárgyalásokba, amivel tisztességtelen versenyhelyzetet teremtett a cégre szintén pályázó GRAMPET Csoport számára.
Ettől látszólag függetlenül távozott a Train Hungarytől az értékesítési igazgatói pozíciót betöltő Schubert Gyöngyi, akit volt munkáltatója tisztességtelen versenyhelyzet előidézésével vádol azért, mert az igazgató a Train Europe nevű vasútvállalatát aközben alapította meg, hogy a Train Hungary alkalmazásában állt. A Train Europe azonban nem egy új cég: már 2013 óta létezik, vasútvállalati engedélye is volt már, sőt, a Train Hungary összes forgalmát átvette egyszer még 2019-ben, amikor annak vasútvállalati engedélyét felfüggesztették.
A Train Hungary 2022-ben a 3. legnagyobb vasútvállalat volt az országban, az elmúlt évben elért 13,2 milliárd forintos árbevételükkel tavaly a 4. legnagyobb cég voltak a vasúti fuvarozási iparágban.
Személycserék
A Train Hungarytől a Train Europe-hoz távozott az üzemeltetési igazgatói posztot betöltő Béres Barna is, aki korábban a MÁV forgalmi igazgatója volt. A Train Hungarynél Schubert Gyöngyi munkakörét Marian Stoica és Dan Lută, Béres Barnáét pedig Kovács Lajos vette át.