Szállítmányozás 2024 konferencia

Rail Cargo Hungaria: nagyobb mozdonyflotta és tovább digitalizált folyamatok

Rail Cargo Hungaria: nagyobb mozdonyflotta és tovább digitalizált folyamatok

A Rail Cargo Hungaria (RCH) nagyvolumenű befektetésekkel és árufuvarozási tevékenységének digitalizáció­jával növeli vasútlogisztikai szolgáltatásainak minőségét. A piacvezető társaság menedzsmentje egyebek között erről és az ágazat 2020. évi feltételeit befolyásoló piaci trendekről tájékoztatta partnerei vezető képviselőit.

Folyamatoptimalizálás

Körös Norbert, az RCH Igazgatóságának tagja, CEO a nemzetközi gazdasági folyamatokat elemezve kiemelte az acél-, gép- és az autóipar recesszióját, mivel az jelentős hatást gyakorol az egyéb beszállítói ágazatok fuvarozási igényeire is. A negatív piaci tendenciák visszatükröződnek a társaság fuvarteljesítményében. Míg 2017-ben az RCH csaknem 33,2 millió tonna, tavaly 32 millió tonna árut továbbított, az idén pedig várhatóan mintegy 31 millió tonna lesz az éves teljesítmény.

Az RCH jövőbeni működésének stabilizálása érdekében folytatja belső folyamatainak optimalizálását. Körös Norbert emlékeztetett arra, hogy a Rail Cargo Group és az ITM közötti stratégiai együttműködési megállapodás jelentős lépés az egyeskocsi-fuvarozás állami támogatásának, a kombinált fuvarozás fejlesztésének, valamint a záhonyi átrakókörzet modernizálásának irányába.

Folytatódik a digitalizáció

Kotiers Román CFO biztosította a partnereket arról, hogy a hatékonyság javítása érdekében folytatódik a társaság digitalizációs programja. Ennek keretében két új alkalmazást fejlesztenek, amelyek számos, korábban manuálisan végzett feladatot helyeznek digitális platformra. Ezáltal támogatják, egyszerűsítik és optimalizálják a kocsivizsgálati, a vonattervezési és irányítási tevékenységet.

Új mozdonyok

Kotiers Román elmondta, hogy a társaság tovább kívánja növelni az önálló vontatási képességét. A vállalat működésében mérföldkő az idei év, amelynek I–VIII. hónapjában a saját mozdonyokkal történő árutovábbítás aránya átlépte az 50 százalékot, amely a külső szolgáltatók kapacitásának csökkenése következtében a jövőben tovább fog növekedni. Ennek érdekében 2020 első felében 5 villanymozdonnyal és 3 tolatási feladatokra alkalmas dízelmozdonnyal bővíti eszközparkját. A társaság Európában elsőként vasúti árufuvarozásra optimalizált, környezetbarát villany-hibrid mozdonyokat szerez be (amiről hírt adtunk az előző számunk 46. oldalán. A szerk.). A bővülő flotta működtetése kapcsán a vállalat saját mozdonyvezető-állománya a futó és induló képzéseknek köszönhetően 2020-ban további 60 fővel fog növekedni.

Fuvardíjak 2020-ra

A Rail Cargo Hungaria a jövő évi árufuvarozási díjtételeit átlagosan 8 százalékkal emeli. A társaság az egyes forgalmak paramétereit egyedileg fogja megvizsgálni, és ennek alapján egyeztet majd partnereivel az új, a tényleges piaci viszonyokhoz igazodó feltételekről.