Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A hazai aratás befejezése óta, október végéig 14 ezer tonna kalászost fuvarozott a rijekai kikötőbe elsősorban egyiptomi és tunéziai úti céllal.
Az RCH a horvát állami vasútvállalattal (HŽ Cargo) együttműködésben – jelentős mértékben igénybe véve a horvát társaság gabonaszállító teherkocsi-szettjeit is – a jelzett időszakban 13 szerelvényben továbbított főleg búzát és árpát Miskolcról az adriai dokkokban várakozó hajókhoz. Az RCH az idei gabonaszezonban több mint 1 millió tonna magyar termény exportfuvarozására készült fel. A magyar gabonaexport 60 százaléka Olaszországba, 30 százaléka Németországba, kisebb része Ausztriába és más európai piacokra irányul. A vasúti szolgáltató megbízást kapott az eddigi mennyiség megduplázására az év végéig, továbbá tárgyalásokat folytat a magyar export gabona mellett ukrán tranzitgabona továbbításáról is.
Vasút-logisztikai megoldások
A hazai termés és az ukrán kalászosok nyugat-európai kivitelével összefüggő tranzitfeladatok teljesítéséhez az RCH 700 saját és a vállalatcsoport 1500 dedikált gabonakocsiját bocsátja rendelkezésre. A társaság nagyteljesítményű Vectron mozdonyokat delegál a gabonavonatokhoz, ezzel lehetővé téve akár 2200 tonna (1600 nettótonna) kiterheltségű szerelvények képzését és továbbítását, csökkentve ezzel a fuvarozás fajlagos költségét. A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők radikális csökkentésével is javítja. Az Olaszországba irányuló forgalom egyre nagyobb részét például mozdonycsere nélkül bonyolítja a gyékényesi határátmenetben. Horvátországban a Rail Cargo Carrier horvát leányvállalatának mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat, Gyékényesen pedig dedikált határállomási koordinátor gondoskodik a szerelvények áthaladásának zökkenőmentességéről.