Szállítmányozás 2024 konferencia

Nyárra elkészülhet az első sorozatgyártású IC+ kocsi

Megkezdődött az IC+ vasúti személykocsik 10 + 10 darabos sorozatának gyártása a MÁV-START szolnoki telephelyén. Az első kész jármű júniusban gördül ki a gyárból, decemberre pedig a teljes sorozatot legyártják.

Bár már tavaly megkezdődött a sorozatgyártás előkészítése, a sablonok és célszerszámok elkészítése, a folyamatos gyártás csak most indult be. A technológiai sor azt teszi lehetővé, hogy júniustól másfél-kéthetente készüljön el egy-egy jármű. Jelenleg 10 + 10, nemzetközi forgalomba szánt másodosztályú, illetve többcélú személykocsit készítenek.Utóbbiakban a kerékpár-szállítási lehetőség mellett a kerekesszékkel utazóknak kialakított helyek is lesznek. Minden kocsinak csendesen kell futnia akár 200 kilométeres sebességnél is, a légkondicio­nált utastérben minden ülésnél konnektor, USB-csatlakozó és több országban működő wifikapcsolat, GPS-alapú utastájékoztatási rendszer lesz.

Egy-egy IC+ kocsi hozzávetőleg 4100-féle, összesen 53 ezer alkatrészből áll, és átlagosan 5500 munkaóra kell az elkészítéséhez. Cél volt, hogy a gyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb mértékben vállalhassanak szerepet. A járművekben a hazai hányad meghaladja az 50 százalékot. Az évente várható 50 jármű gyártása közvetlenül 250, közvetve 500 embernek biztosít munkát. A kocsik ára felszereltségtől függően 350–380 millió forint. Az európai piacon elérhető új járművek ára 25–30 százalékkal magasabb. Jövőre megkezdődhet a 70, belföldi felhasználásra szánt IC+ gyártása, ezekhez a saját forrás mellett kormányzati költségtérítést is kap a vasút.

 

magyaridok.hu