Letették a Rajna-Ruhr Expressz (RRX) szerelvényeinek épített szervizelő és karbantartó telephely alapkövét Németországban, Dortmund-Eving városában. A telephelyen az ütemterv szerint 2018 közepén indul el a tesztüzem. A jövőben itt történik majd mind a 82 RRX szerelvény szervizelése és karbantartása 32 éven át. A Siemens 75 munkahelyet teremt a telephely létrehozásával, és közepes nagyságú kétszámjegyű euró milliós összeget ruház be a létesítménybe.
A telephely teljes mértékben fel lesz készítve a vonatszerelvényeknek arra az egyedülálló, digitalizált szervizelésére és karbantartására, amit a Siemens végez. Az előrejelző elemzések még jóval a meghibásodások tényleges előfordulása előtt azonosítják az esetleges hibák okait. Ennek érdekében a szerelvényeket valós időben alaposan ellenőrzik, és a kapott adatokat a Siemens Mobility németországi, München-Allach-ban levő Adatszolgáltatási Központjának (MDS) központi diagnosztikai rendszerében analizálják. Az elemzések alapján az MDS szakemberei elvégzik a meghibásodások előrejelzésével kapcsolatos számításokat, és sürgős vagy ütemezett karbantartásra tesznek javaslatot az új telephely szervizelő csoportjának.
“Egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Az RRX forradalmasítani fogja az államban a vasúti személyszállítást, fenntartható módon javítja az utazási körülményeket az ingázók százezrei számára, és új, irányadó paramétereket definiál a kényelem, áteresztőképesség és utazási idők tekintetében” – hangsúlyozta az alapkőletételi ünnepségen Michael Groschek, Észak- Rajna-Vesztfália állam közlekedési minisztere.
Martin Husmann, a Verkehrsverbunds Rhein-Ruhr (VRR: Rajna-Ruhr Közlekedési Szövetség) vezérigazgatója hozzátette: “Én főleg az utasok miatt vagyok izgatott. Az alapkőletételi ünnepség fontos jövőbeni beruházást jelent annak a 2,4 millió embernek, akik naponta használják vasúti tömegközlekedési rendszerünket. Azt reméljük, hogy az új telephely Dortmundban hamarosan döntő mértékben hozzájárul az új vonatszerelvények lehető legmagasabb rendelkezésre állásának biztosításához.”
“Dortmund-Eving városában már a digitális kornak megfelelő módon fogjuk végezni a szerelvények szervizelését és karbantartását. Olyan algoritmusokat használunk, amelyek elemzik a vonatokról kapott adatokat, így még a zavarok tényleges előfordulása előtt korrigálhatjuk a várható működési hibákat. Ezáltal szerelvényeink közel 99 százalékos rendelkezésre állását tudjuk garantálni ügyfelünk, a VRR és valamennyi utas számára. Fellelkesít minket ennek az új karbantartó telephelynek a megépítése Dortmundban” – mondta Jochen Eickholt, a Siemens Mobility divíziójának vezérigazgatója.
A Dortmund-Eving városában épülő új telephely területe körülbelül 70.000 négyzetméter, ami nagyjából tíz futballpálya méretének felel meg. 2050-ig a VRR tulajdonában van az ingatlan egy Siemensszel kötött haszonbérleti szerződés révén. A telephely komplexum tartalmazni fog egy hat-vágányos karbantartó épületet, egy raktárt, adminisztrációs és szociális épületet, kültéri tisztító létesítményt a szerelvények számára, egy padló alatti eszterga-berendezést a kerékpárok generáljavításához, valamint a szerelvények kerékpárjainak diagnosztikai rendszerét. A főépület körülbelül 163 méter hosszú, 63 méter széles és 12,4 méter magas lesz. A létesítmény mintegy 15 százalékkal kevesebb energiát használ majd fel, mint az új európai energiatakarékossági rendeletben (EnEV) előírt szabvány által javasolt érték. Mintegy 5,5 kilométer hosszú vágányt fognak lefektetni az ingatlanon, ideértve a karbantartási épületet. A telephely a korábbi Dortmund-Eving rendező-pályaudvar helyén fog megépülni, északi és déli végén pedig a Dortmund vasútállomáshoz vezető fővonalhoz fog csatlakozni a Lünen/Münster vágányút mentén.