3,6 milliárd forint értékű támogatási szerződést kötött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretén belül az Innovációs és Technológiai Minisztérium a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorciummal. Az „Infrastruktúra és gördülő állomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem” (INKA2) elnevezésű közlekedésfejlesztési projekt a cégcsoport-szintű gördülőállomány-karbantartás és az erőforrástervezés újratervezett üzleti folyamatait támogató integrált és konszolidált informatikai rendszer bevezetését tűzte ki célul. A másfél éves informatikai fejlesztés végrehajtására a vasúttársaság a DXC Technology Kft.-vel szerződött.
A minisztérium a közel négymilliárd forint értékű projekt bekerülési értékének mintegy 90 százalékára vállalt támogatási kötelezettséget.A DXC Technology Kft. nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el az INKA2 rendszer megvalósítását, amire maximum 22 hónap áll rendelkezésre.
A MÁV-csoport az INKA alapprojekt által elindított INKA programot az IKOP 2. prioritási tengely céljainak megfelelően valósította, illetve valósítja meg. Az operatív program fő célja az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti elérhetőségének javítása, ami szorosan illeszkedik a Nemzeti Közlekedési Stratégia és az Országos Vasútfejlesztési Koncepció céljaihoz is.
Az INKA programon belül induló INKA2 projekt az IKOP 2. prioritási tengelyével összhangban célul tűzte ki a gördülőállomány kapacitásainak magasabb szintű rendelkezésre állását, ezáltal a menetrendszerűség, valamint a kapacitások értékesítési lehetőségeinek javítását, a szolgáltatási színvonal növelését.
Az INKA2 projekt tartalmilag – a MÁV-csoport 2017 januárjában bevezetett egységes vállalatirányítási rendszeréhez illeszkedően – az alábbi egységekből áll:
Gördülőállomány műszaki folyamatait támogató megoldás. A pályavasút műszaki tevékenységeit támogató integrált alaprendszerhez hasonló, ahhoz illeszkedő, illetve illeszthető informatikai rendszer bevezetése a gördülőállomány műszaki feladatainak támogatására.
Erőforrás-tervezést (személyzet és jármű) támogató informatikai megoldás. Vezénylést támogató funkciók bevezetése szerelvényforduló-, mozdonyforduló- és személyzetvezénylő rendszer keretében dinamikusan változó környezetben is – mozgó jármű, mozgó személyzet.
Logisztikai funkciókat támogató informatikai megoldás. A logisztikai folyamatokhoz kapcsolódó beszerzésiigény-kezelés a MÁV-cégcsoport Basware-felhasználói számára, valamint az INKA1 megoldáshoz illeszkedő műszaki területre kiterjesztett raktári funkciók.
Adattárház jellegű funkciókat (rugalmas riportkészítő) támogató informatikai megoldás.