Szállítmányozás 2024 konferencia

Egyszerre három gépóriás dolgozik a dél-balatoni vasútvonalon

Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód – Kaposvár közötti szakaszon is nagygépek dolgoznak a vasútvonal fejlesztésén. A kivitelezés aktuális helyzetéről és a jelenleg is folyó munkálatokról sajtótájékoztatón számoltak be.

A dél-balatoni szakaszon az al- és felépítményjavító gépek dolgoznak, forrás: NIF

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából 2016 tavaszán kezdődtek a munkák az érintett szakaszokon. A beruházás jelenlegi szakaszában egyszerre dolgoznak a PM 1000 alépítményjavító, az RM 85 ágyazatrostáló és az SMD 80 vágányátépítő csúcstechnológiás nagygépek. A jelenlegi ütemterv szerint, a Balaton déli partján, 2017 nyarán a menetrend szerinti vasúti közlekedés elindulhat. A beruházás a nyári szezon végeztével, 2017 őszén újabb vágányzárral folytatódik, mely terv szerint 2017 decemberéig tart. A projekt befejezése 2018 őszén várható.

Völgyesi Zsolt, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: „30 km-es körzeten belül jelenleg 3 gépóriás dolgozik, ami Európában is ritkaságnak számít. Várdán az ágyazatrostáló gép, a dél-balatoni szakaszon az al- és felépítményjavító gépek dolgoznak, ez utóbbi két gép 9 nap alatt, 4 km hosszú szakaszt épít át teljeskörűen. Ennek a technológiának nagy előnye amellett, hogy rendkívül gyors, hogy környezetbarát módon is működik.

A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.