Elektromos mozdonyok közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a pályafelújításnak és a villamosításnak köszönhetően.
A jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, utána a gyorsított vonatokkal 62 perc alatt el lehet majd jutni Budapestről Esztergomba. Az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro vonatok jelentős része a Budapest–Lajosmizse vasútvonalra került át, kisebb részük a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon jár. Az esztergomi vonalon két kora reggeli időpontban továbbra is Desiro-szerelvény közlekedik.
Az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően az esztergomi vonalon éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása a Desiro vonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.
Az új Stadler FLIRT vonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhelyesek, utastájékoztatórendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.
A FLIRT-flotta egységei eddig a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek FLIRT motorvonatok, de az utasokat átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is szállítják, a már megrendelt 11 darab emeletes KISS motorvonat 2019-es forgalomba állásáig.