Az üzemeltető Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland GmbH a Siemens Mobility-t 56 regionális, több egységből álló szerelvény leszállításával bízta meg.
A vonatok az „augsburgi vasúti hálózatok” villamosított vonalain közlekednek majd Bajorország délnyugati részén. A Siemens összesen 44 három kocsiból álló Mireo villamos vonatot és 12 öt kocsiból álló Desiro HC kétszintes villamos vonatot fog szállítani. Mindkét vonattípus kombinálható és így az üzemeltető rugalmasan alkalmazkodhat az utazóközönség változó igényeihez. A megrendelés értéke körülbelül 400 millió euró.Az új vonatok a tervek szerint a 2022. decemberi menetrendváltással állnak forgalomba.
A megbízó az ötödik hálózatának üzemeltetését kezdi meg Németországban, az augsburgi hálózat Lot 1 szakaszán. A csúcstechnológiás vonatok fontos alkotóelemei a minőségi szolgáltatás biztosításának, amely további utasok számára teszi majd vonzóvá a vasúti közlekedést. A Siemens Mobility most először úgy szállítja majd a vonatokat, hogy a két típust üzemelés közben lehessen kombinálni. Ily módon mindkét vonattípus erősségei optimálisan kihasználhatók.
A vonatok a tervek szerint az Ulm–Augsburg–München, Würzburg–Ansbach–Treuchtlingen–Donauwörth–Augsburg, valamint az Aalen–Nördlingen–Donauwörth vonalon fognak közlekedni. Mindegyik vonatot úgy tervezték, hogy megfeleljen a forgalom előre jelzett növekedésének a régióban. Különösen a Münchenbe irányuló és Münchenből induló útvonalakra tervezett kétszintes vonatok gondoskodnak az ülőhely-kapacitás növeléséről.
A Mireo 216 ülőhellyel, a Desiro HC 538 ülőhellyel rendelkezik. Az utazóközönség igényeinek kielégítése terén a rugalmasság további fokozása érdekében négy háromkocsis Mireo vonat kombinálható egyetlen szerelvénnyé, vagy pedig legfeljebb két Mireo kombinálható egy Desiro HC vonattal. Ha még nagyobb kapacitásra van szükség, akkor két Desiro HC szerelvény is összekapcsolható. Mindegyik kocsiban az átjárónál egy több célra is felhasználható terület található, ahol 18 kerékpárt lehet szállítani a Mireo, illetve 45 kerékpárt a Desiro HC esetében.Valós idejű utastájékoztató rendszer mutatja az érkezési és indulási időket, valamint a csatlakozásokat a megfelelő állomásokon. A vonatokat a Siemens által kifejezetten a mobilvétel jelentős javítása érdekében kifejlesztett, nagy frekvenciákat áteresztő ablaküveggel szerelték fel.