A Stadler, részben Magyarországon készült motorvonatai szigorú, objektív mutatók alapján érdemelték ki a kitüntető címet Nagy-Britanniában. Világszerte már 2500 FLIRT talált gazdára, sokukban szintén Szolnokon készült karosszéria fut. A FLIRT típus nemcsak az Egyesült Királyságban, hanem Magyarországon is a legmegbízhatóbb vasúti jármű, ugyanis a hazánkban üzemelő FLIRT-ök üzemkészsége is kiemelkedő, 95 százalék körüli.
Idén már harmadszor nyerték el a Greater Anglia hibrid FLIRT – ottani nevükön Class 755-ös – motorvonatai a legmegbízhatóbb vonat címet a dízel kategóriában. Az objektív mutatók alapján odaítélt elismerést tavalyhoz hasonlóan a Stadler négykocsis szerelvényei kapták, 2021-ben viszont a háromkocsisok, hiszen a hivatalosan jelenleg Abellio East Anglia Limitedként szereplő, de általában a régebbi nevén, Greater Angliaként ismert, Londontól és Londonból északkeletre szolgáltató regionális vasúttársaság ilyeneket is üzemeltet.
A független iparági díjátadón ezúttal a 2022 szeptembere és 2023 szeptembere közötti időszakot értékelték, amikor a Stadler járművei a szigorú nyilvános teljesítményértékelési mutatóban (public performance measure, PPM) 94,4 százalékot értek el. Az érték egyébként az év további részében azóta tovább javult. Az Egyesült Királyságban az ezredforduló óta használt PPM nem egyszerűen a jármű rendelkezésre állását méri, de azt is, hogy ténylegesen tudta-e késés nélkül teljesíteni útját minden menetrendi megállással együtt.
A svájci Stadler FLIRT motorvonatcsaládja rendkívül sikeres, már 2500 járművet értékesítettek világszerte. A FLIRT-nek elektromos, dízelüzemű és hibrid változata is létezik, újabban pedig az alternatív hajtású, akkumulátoros vagy éppen hidrogén-üzemanyagcellás változatok is hódítanak. A 2500 vonatból több mint 900 gyártásában a Stadler szolnoki gyára is részt vett.
Magyarországon jól ismerik a FLIRT-öket, a MÁV-csoport már 123, a GYSEV pedig 20 motorvonatot vásárolt. Mindegyik villamos üzemű és négyrészes.
Ma már vasúttörténelem, hogy amikor a MÁV a kétezres évek elején belevágott a korszerű motorvonatok beszerzésébe, a karbantartásra egy akkor még szokatlan megoldást választott, azt is a járművek gyártóira bízták. A döntést azzal a szándékkal hozták meg, hogy egy magasabb szintű üzemeltetési, karbantartási kultúrát is meghonosítsanak az országban. Az elképzelés fényesen beigazolódott, hiszen az első 60 motorvonat tenderét megnyert Stadler Pusztaszabolcson rekordgyorsasággal hozta létre 2006 vége és 2007 tavasza között karbantartóbázisát, ahol a flotta takarítási, karbantartási, kerékesztergálási munkáit azóta is eredményesen végzi. Idén például ezeknek a járműveknek a rendelkezésre állása januártól novemberig minden hónapban meghaladta a 95 százalékot.
Amikor 2014 és 2016 között a MÁV-START összesen újabb 63 FLIRT megvásárlásáról döntött, azok karbantartását már saját keretei között, Budapesten oldotta meg. Ebben természetesen azóta is szorosan együttműködik a Stadlerrel, amely Istvántelken is segíti és felügyeli a járművek gondozását. Az üzemeltetőnél karbantartott flotta megbízhatósága nem marad el a pusztaszabolcsi társak teljesítményétől, a rendelkezésre állás ezeknél is 95 százalék fölötti.