A Rail Cargo Carrier – Romania (RCC – RO) és a Rail Cargo Hungaria (RCH) sikeres együttműködésével rekordidejű futásteljesítményt ért el az a tesztvonat, amely a csehországi Hodonin és a romániai Vintu de Jos között bonyolít fafuvarozást.
A szerelvény a fordulót Szolnoktól Szolnokig – beleértve a csehországi berakást és a romániai kirakást – a tavalyi évben megszokott 17 nap helyett 5 nap és 3 óra alatt teljesítette. Az eredményt új üzemeltetési koncepció alkalmazásával és intenzív vállalatközi koordinációval sikerült elérni. Ezzel a megoldással az RCH, valamint az RCC – RO a jövőben havi 10–11 vonatot közlekedtet ebben a viszonylatban.
Az előzményekhez tartozik, hogy az RCH és az RCC a kereskedelmi területre is kiterjesztette a már érvényben lévő műszaki bizalmi elv alkalmazását, amely intézkedés gyorsította a kürtösi határátmenetet.
Az RCH és az RCC – RO az irányvonatot Rajkától Vintu de Josig és vissza az ÖBB-Konszern interoperábilis mozdonyával továbbította, a határon csak mozdonyvezetőt kellett váltani. Az RCH pedig a fuvarhoz a rendelkezésre állás és a minőség javítása érdekében a korábban használt bérelt fuvareszközök helyett saját vasútintézeti kocsikat diszponált.
A megoldás lényegi eleme, hogy az RCH a szükséges 4 kocsikészleten felül Szolnokon egy ötödiket is tárol arra az esetre, ha egy esetleges kocsisérülés vagy műszaki hiba miatt szükségessé válik az azonnali pótlás. Az irányvonatok egyébként március óta a korábbinál nagyobb, 2120 tonna kiterheltséggel is közlekedhetnek, amennyiben Vectron mozdony is rendelkezésre áll.
Az Európa 12 országában működő Rail Cargo Carrier vállalatok arra törekednek, hogy ahol csak erre lehetőség van, az ATTI szerinti bizalmi elv alapján működjenek együtt partnereikkel. Az RCC jelenleg már szolgáltatásainak 85 százalékában ezt a megoldást alkalmazza.