Szállítmányozás 2024 konferencia

Az ÖBB Rail Cargo Group új termékekkel erősíti európai hálózatát

Az ÖBB Rail Cargo Group új termékekkel erősíti európai hálózatát

Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) portfólióját újabb termékekkel bővíti, ezzel segítve elő a közlekedés közútról vasútra terelését.

Az ÖBB árufuvarozási leányvállalata egy körfuvarral még októberben elindítja az új TransFER Budapest–Zeebrugge összeköttetést az intermodális áruforgalom fontos magyarországi és belgiumi fordítókorongjai között. A heti három tervezett körfuvarral az RCG minden daruzható rakományegység fuvarozását biztosítja, beleértve a 20, 30, 40 és 45 láb hosszú konténereket, valamint a 25 és 45 láb hosszú csereszekrényeket is. Ezenkívül lehetőség van veszélyes áruk RID-irányelveknek megfelelő, biztonságos fuvarozására is. Zeebruggéből, Belgium egyik legfontosabb tengeri kikötőjéből biztosított a tengeri összeköttetés Tilbury, Hull, Teesport, London és más főbb nagy-britanniai összeköttetések felé. A TransFER ezenkívül antenna-összeköttetéseket kínál a Délkelet-Európa központi kapujának számító, nagy és modern budapesti BILK terminálról Törökországba és vissza.

Új: a teljeskörű szolgáltatásokat nyújtó TransFER Wels–Lübeck–Kiel

Az új TransFER Wels–Lübeck–Kiel heti négy körfuvarral közlekedik Wels logisztikai központja és Lübeck, Németország egyik legnagyobb balti-tengeri kikötője között. Wels mint közép-európai logisztikai csomópont az áruforgalom Európán belüli elosztását biztosítja minden irányban, Lübeck pedig a skandináv és balti piacokra és azon túlra irányuló vasúti árufuvarozás számára jelent fontos átrakóhelyet. A logisztikai lánc Észak-Európa felé történő kibővítéseként a TransFER hetente háromszor továbbközlekedik Lübeckből Kielbe is.

Minden árutípus, így a hagyományos kocsirakományok – egyes kocsik vagy kocsicsoportok és intermodális konténerek, például 20, 30, 40 és 45 láb hosszú konténerek, valamint 25 és 45 láb hosszú csereszekrények és daruzható pótkocsik – továbbítását biztosítja. A szolgáltatások részét képezik az olyan egy kézből biztosított end-to-end logisztikai megoldások is, mint az elő- és utófuvarozás szervezése, a kiegészítő szállítmányozási szolgáltatások, köztük terminálszolgáltatások, átrakási lehetőségek, korszerű raktárlogisztika és professzionális vámkezelés.

TransFER Wels–Vienna–Budapest: új fuvarozási lehetőség nem daruzható félpótkocsikhoz

Ami a TransFER Genk–Curtici esetében egy ideje már gyakorlat, az mostantól a TransFER Wels-Vienna-Budapest esetében is megvalósítható: a konténerek, csereszekrények és daruzható pótkocsik mellett mostantól a nem daruzható félpótkocsik („normál” pótkocsik) is továbbíthatók ezzel a TransFER-rel. A heti három körfuvarral közlekedő TransFER nonstop összeköttetést biztosít az osztrák Wels és Wien Süd terminálok, valamint a BILK terminál között. Ily módon hidat képez Nyugat-Európa gazdasági központjai és Dél-, valamint Délkelet-Európa országai között, illetve ezeken túl egészen Törökország ázsiai területeiig.

A nem daruzható félpótkocsik az r2L technológiával daruzhatóvá válnak

Az úgynevezett r2L átrakási technológia alkalmazása lehetővé teszi bármely típusú nem daruzható félpótkocsi terminálokon történő hatékony be- és átrakását. A pótkocsit egy speciális platformra helyezik, amelyet aztán daru segítségével emelnek a vagonra. A platform egyszerű kezelése lehetővé teszi a félpótkocsik gyors és biztonságos, rámpák vagy egyéb berendezések használata nélkül történő átrakását a terminálokon. A becslések szerint az átrakás időtartama emelésenként mindössze öt–nyolc perc. Ez az eljárás biztosítja a pontos és biztonságos, minimális személyi munkaerő-ráfordítással járó be- és kirakást. A nem daruzható félpótkocsik vasúti fuvarozásával járó logisztikai előnyök mellett további pozitívum, hogy a vállalatok nem fizetnek útdíjat és üzemanyagköltséget. Ez lehetővé teszi az RCG számára, hogy a közúti szállításnál versenyképesebb árakat kínáljon. A közúti elő- és utófuvarozás ráadásul nagyobb elegysúlyt tesz lehetővé, ami tovább növeli a hatékonyságot – mindkettő vonzó tényező a vasútra történő átterelés szempontjából.

Rail Cargo Group: az ÖBB árufuvarozási üzletága

Európa vezető vasút-logisztikai szolgáltatójaként részt veszünk az ágazat alakításában – az év 365 napján, a nap 24 órájában, Európa-szerte, egészen Ázsiáig. 18 országban vagyunk jelen, ezáltal összekötjük az embereket, a vállalatokat és a piacokat – az elsőtől az utolsó mérföldig. 5912 logisztikai munkatárs szakértelmére támaszkodva évente 419 ezer, azaz naponta mintegy 1150 vonatot juttatunk el biztonságosan rendeltetési helyére. Hatékony end-to-end logisztikai megoldásainkkal évente 78 millió nettó tonnát továbbítunk. A Rail Cargo Group operatív vezető vállalata a Rail Cargo Austria AG.