A genfi központú Mediterranean Shipping Co. (MSC) körülbelül 50 százalékos részesedést szerzett a nagysebességű vasúti szolgáltatásokat kínáló, olasz Italo – Nuovo Trasporto Viaggiatori (Italo-NTV) cégben.
A részvénycsomagot az eddigi főtulajdonos, a New York-i székhelyű Global Infrastructure Partners (GIP) bocsátotta áruba. Az MSC, amely jelenleg mintegy 760 hajóval, több mint 260 útvonalon, 520 kikötőt érintve évente 23 millió TEU árut szállít, szilárdan hisz az Italóban rejlő potenciálban az olaszországi vasúti kapcsolatok további erősítése érdekében.
A hajóstársaság még 2016-ban vásárolta fel a portugál nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletágát, a CP Cargát, az azóta Medway néven szolgáltató vállalat Portugálián kívül jelenleg Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban tevékenykedik, továbbá gördülőállománnyal rendelkezik Indiában és Törökországban. Nemrégiben pedig Afrika nyugati részén is megjelentek: 2022 végén vásárolták fel a francia Bolloré-befektetőcsoporthoz tartozó, Elefántcsontparton, Burkina Fasóban és Kamerunban szolgáltató Sitarail magánvállalatot, a szintén Bolloré-leány kameruni Camrailt, valamint a benini és nigeri Bénirailt. Idén szeptemberben pedig a spanyol nemzeti vasútvállalat, a Renfe az MSC-t választotta stratégiai partnerként az árufuvarozási üzletága, a Renfe Mercancías fejlesztéséhez.