Szállítmányozás 2024 konferencia

Villanyautó konferenciát tartottak, vezető márkák bevonásával

Első alkalommal került megrendezésre az E-mobility Day by drivingcamp szakmai konferencia és expo. A szervező Magyar Elektromobilitás Szövetség és a Közép-Európában egyedülálló gyakorlópályával rendelkező drivingcamp célja az e-mobilitás, mint teljes értékű közlekedési forma bemutatása, és a jövő új irányainak feltérképezése volt. Mindemellett a résztvevők megcsodálhatták és különböző modulokon, instruktorok segítségével ki is próbálhatták a legújabb Volkswagen, BMW, Tesla, Nissan és Mercedes villanyautó modelleket.

Lezajlott Zsámbékon az E-mobility Day by drivingcamp, ahol a 200 szakmai résztvevő hazai és nemzetközi szakemberek közreműködésével szerzett ismereteket az e-mobilitás jelenlegi helyzetéről, a közösségi közlekedésben betöltött szerepéről, az üzemeltetési tapasztalatokról, illetve a jövőbe mutató új fejlesztési irányokról.

Dr. Reinhard Platzer ügyvezető igazgató köszöntőjében elmondta, szeretné, ha a drivingcamp modern vezetéstechnikai pályái egyre több olyan eseménynek adnának otthont, ahol az emberek közelebb kerülhetnek az emissziómentes, környezettudatos vezetési élményhez és szemléletmódhoz.

A délelőtt 11 órakor kezdődő szakmai konferenciák és panelbeszélgetések keretein belül Huba Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium elektromobilitásért felelős főosztályvezetője elmondta, az elektromobilitásra vonatkozó törvény tervezett megalkotása jelentene igazán minőségi előrelépést a piac számára, mégpedig egy hosszútávon kiszámítható szabályozási és támogatási környezet megteremtésével. Ennek érdekében kezdeményezik, hogy a törvény előkészítése során rendszeres szakmai egyeztetési fórum működjön.

Kerényi László Sándor a Budapesti Közlekedési Központ mobilitásért felelős stratégai vezetője szerint a városvezetés olyan megoldásokat keres, amelyek harmóniát teremtenek a fenntartható hatékony közlekedés iránti igény, az élhető város illetve a vonzó turisztikai célpont szempontjai között. Szerinte az elektromobilitás által kínált megoldások fontos részei lehetnek a budapesti közlekedésnek, és ebben a kormányzattal együttműködve szeretnék kialakítani a legjobb megoldásokat.

Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség elnöke, az e-mobilitás jövőjéről és ennek víziójáról beszélt.

A konferencián jelen volt Sergio Fernandez Balaguer, a madridi közlekedési vállalat speciális projektekért felelős vezetője, aki arra hívta fel az érdeklődők figyelmét, hogy városi környezetben elsősorban nem csupán a széndioxid kibocsátás csökkentése, hanem a teljes légszennyezettség jelenti a kihívást. Terveik szerint a jövőben „aki szennyez, fizessen” elvet érvényesítik, és így 2025-ig fokozatosan szorítják ki a belső égésű járműveket. Ezzel párhuzamosan teret adnak az új, megosztott közösségi közlekedési megoldásoknak.

Professzor Dr. Dieter Schramm, a Duisburg-Essen Egyetem tankszékvezető-dékánja az elmúlt hét év során az Észek-Rajna-Veszfália elektromobilitási modellrégió keretin belül folytatott projektek gyakorlati tapasztalatiról számolt be. A felhasználói kutatások eredményeinek ismeretében úgy látja, az elektromos közlekedéssel szembeni bizalom hiánya a gyakorlati vezetői tapasztalat megszerzésével jelentősen csökken.

A délután folyamán a résztvevők az egyes márkák innovatív fejlesztéseit hallgathatták meg, de megismerhették az egyes gyártók jövőképét és legújabb modelljeit is. Sokakat meglepett, de a vezető márkák már több évtizede, némelyik már egy évszázada foglalkozik az elektromos autók témakörével és az ehhez kapcsolódó fejlesztésekkel.

Így például a Nissan 70 évvel ezelőtt fejlesztette első villanyautóját, de jövőképük messze túlmutat az autógyártáson, kutatóik a vehicle to greed (az energia visszatáplálása a hálózatba), az xStorage és az önvezető autók komplex rendszerének megvalósításán dolgoznak, amely az intelligens városok alapját képezi.

A résztvevők megtudhatták például azt is, hogy míg a Mercedes-Benz kompromisszummentes elektromos autója akár 200 km-t is elmegy egy töltéssel, a Volkswagen olyan új modellen dolgozik, amely 50 percnyi töltéssel 150 kW töltőteljesítménnyel bír, ami kb. egy 15 lakásos társasház energiafogyasztásával egyenlő.

Az E.ON is megosztotta tapasztalatait, miszerint a magyarországi flottával rendelkező cégeknél elindult egy szemléletváltás és egyre népszerűbb a hibrid, illetve e-autókra történő átállás. Mindemellett a vállalatok igénye már nem csak az elektromos töltőállomások telepítésére korlátozódik, sokkal inkább komplex megoldásokat várnak az energiaszolgáltatótól. Az E.ON Magyarországon teljes körűen biztosítja az elektromobilitáshoz szükséges szolgáltatásokat, beleértve a töltők értékesítését, a kivitelezés elvégzését, a folyamatos üzemeltetés biztosítását, a villamos energia szolgáltatást, valamint az e-mobilitáshoz kapcsolódó speciális háttérszoftvereket.

Az előadásokat és panelbeszélgetéseket követően óriási érdeklődés mutatkozott az e-autók gyakorlati megismerésére is, instruktorok segítségével sokan kipróbálták a kiállított modelleket a különböző modulokon. Csörgő László, vezető instruktor elmondta, a villanyautós vezetéstechnikai tréningek célja, hogy az emberek megtanulják minimalizálni az energiaveszteséget és maximalizálni a hatótávolságot.