Szállítmányozás 2024 konferencia

A Siemens megvásárolta a vasúti gördülőállományt és infrastruktúrát felügyelő rendszerek szállítóját

A Siemens megvásárolta az ausztráliai Perth-i székhelyű MRX Technologies Csoportot, és tovább bővíti kínálatát a digitalizáción alapuló előrejelző karbantartás területén. A Csoportot alkotó vállalatok a JRB Engineering Pty Ltd., az MRX Technologies Ltd., az MRX Rail Services Pty Ltd. és az MRX Rail Service UK Ltd. A megszerzett céget jogilag független társaságként fogják irányítani a Siemens Mobility divízióján belül. A tranzakció lezárására várhatóan július elején kerül sor.

Az MRX Technologies Csoport 1996 óta kínálja szolgáltatásait a vasúti rendszerek gyártói és üzemeltetői számára. A cég széles körű portfólióval rendelkezik a gördülőállomány alkotóelemek és a vasúti infrastruktúra digitalizált állapotfelügyelete területén. Az állapotfelügyelet révén nyert nagy mennyiségű mérési adatot arra használják, hogy optimalizálják a vasúti rendszerek karbantartását és költséghatékonyabbá tegyék azokat.

A Siemens az állapot alapú és előrejelző karbantartásra összpontosítja figyelmét. Az alkotóelemek és rendszerek digitális felügyelete, valamint az eredményül kapott óriási adathalmaz elemzése lehetővé teszi szakembereink számára, hogy már a korai szakaszban felismerjék a problémák forrásait. Az MRX Technologies Csoport megszerzésével egy rendkívül hozzáértő partnerre teszünk szert a vasúti rendszerekkel kapcsolatos mérési adatok teljes spektrumának összegyűjtéséhez, ami központi diagnosztikai rendszerünk alapját képezi” – jelentette ki Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatások üzletágának igazgatója.

A gördülőállomány és a vasúti infrastruktúra előrejelző (prediktív) karbantartása egyre fontosabb kérdéssé válik. Ma az üzemeltetők gördülőállományuk és infrastruktúrájuk száz százalékos rendelkezésre állását igénylik, mivel a meghibásodások pénzbe kerülnek, késéseket okoznak és bosszúságot jelentenek az utasok, szállítmányozó cégek és teherfuvarozási ügyfelek számára. A vasúti rendszerek üzemeltetői a karbantartási felelősséget egyre inkább a gördülőállományt gyártó cégekre hárítják. Ennek eredményeként az új gördülőállományra vonatkozó megrendelések gyakorta hosszú távú karbantartási szerződésekkel párosulnak, amelyek hatálya olykor a tervezett rendszer életciklusának végéig terjed.