Már tervezik vagy meg is kezdték a kivitelezését annak az öt új hídnak, amelyek összeköttetést biztosítanaka Duna két partja között, míg a hatodik, a váci csupán tanulmánytervben szerepel.
Bár már zajlanak a kiviteli munkák a Komárom–Komárno határon átívelő Duna-híd körül, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) módosította a vállalkozási szerződést. Igaz, ez nem változtatott sem a feladaton – aminek része a 600 méter hosszú, egypilonos, ferdekábeles Duna-híd, valamint az odavezető utak megépítése –, sem a kivitelező személyén, amely a H-M Duna-híd Konzorcium, sem az áron, amely áfa nélkül 91,2 millió euró. A kivitelezésre biztosított idő 29 hónap, azaz két és fél év múlva megindulhat a forgalom Komárom két része között.
A fentivel ellentétben mindmáig csupán terv a Dunakanyar hídjának megépítése, bár már korábban elkészült az új műtárgy és csatlakozó útszakaszai rendezési tervének végleges változata. Az elfogadott tanulmányterv szerint a 15 méter széles híd Váctól délre ívelne át a Dunán, és nemcsak Vácot kötné össze Tahitótfaluval, nemcsak a Dunakanyar két partját – az M2-est a 2-es és a 11-es úttal – az M0-s hídjától északra 30 kilométerrel, de Esztergom és Gödöllő között is nyitna egy új, a fővárost elkerülő közlekedési folyosót.
Nem csupán közúti híd épül a Dunán, Budapesten már készül a Rákóczi híddal párhuzamosan futó Déli összekötő vasúti híd átalakításának és bővítésének kiviteli terve. A NIF által kiírt közbeszerzésen nyertes vállalkozók 978 millió forintértékben készíthetik el az új vasúti pálya kiviteli terveit a IX. kerületi Soroksári út és az újbudai Nádorkert között. A Déli összekötő az ország talán legforgalmasabb vonalán, Kelenföld és Ferencváros között helyezkedik el, a hazai teheráru-szállítás 90 százaléka keresztülhalad rajta.
Dél-Budapest újabb közúti híddal is gazdagodik: a múlt év végén jelent meg a kormányhatározat a Galvani úti híd megépítéséről. Az Andor utca és az Egér út közvetlen kapcsolatot ad a hídnak az M1–M7-es bevezetőjéhez. A hídról a pesti oldalon levezető útnak alul- vagy felüljáróval kell majd kereszteznie az ott lévő vasúti létesítményeket. A továbbiakban a nyomvonal az Illatos úton éri el a Határ utat, azt követve az Üllőit, majd folytatódik a Jászberényi útig. Ezt a vonalat folytatva a folyosó összességében az M1–M7-es bevezetőjétől az M5-ösön és 4-esen át egészen az M3-asig biztosít majd átjárhatóságot.
A Budapest alatti Duna-szakaszon már a tervezési szerződésnél tart a Kalocsa–Paks Duna-híd. Az új átkelő várhatóan 1060 méter hosszú lesz, 12 támaszon fog állni. A híd kialakításánál ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják, a legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik. A híd kalocsai oldalán a városig, illetve az M6-os autópályáig 11 kilométernyi kétszer egy sávos új út terveit készítik el, a nyugati oldalon 9,6 kilométernyi új út építésére készülnek fel Paks és Gerjen között.
A Duna legdélebbi hazai szakaszán is készül új híd: ajánlati felhívás jelent meg januárban a Mohácson épülő Duna-híd közbeszerzésére. A felhívásból az is kiderül, hogy Mohácson kétszer egy sávos új közúti híd jön létre, amelynek tervezett támaszköze 240 méter. Az új műtárgy a mohácsi oldalon futó 56-os főút és az újmohácsi oldalon fekvő 5107-es út között teremt kapcsolatot.
infostart.hu