A tavalyi évben 55 százalékkal nőtt a CNG-értékesítése Magyarországon. A 2016-os egész évet tekintve összesen 12,4 millió köbméter bio- és földgáz üzemanyagot használtak fel járművek hajtására. Ez markáns növekedést mutat a gázüzemű közlekedés irányába, hiszen 2015-ben még 8,004 millió köbméter tiszta üzemanyag került értékesítésre. „A tavaly felhasznált CNG-nek köszönhetően 6000 tonna szén-dioxid légkörbe jutását sikerült elkerülni” – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.
Az alternatív üzemanyagokkal hajtott járművek gyorsabb elterjedéséhez szükség van a megfelelő töltőinfrastruktúrára is. Magyarországnak ebből a szempontból jelentős lemaradást kell behoznia, ugyanis 2016 év végén mindössze 10 nyilvános CNG-töltőállomás állt a járműtulajdonosok rendelkezésére. „A reális elterjedési forgatókönyv szerint 2020-ra mintegy 100 CNG-kút lesz országszerte, közöttük számos ponton cseppfolyósított földgázt (LNG) is lehet majd tankolni. Emellett elkészül a dunai hajózást tisztábbá tevő csepeli LNG-terminál is” – tette hozzá Domanovszky Henrik.
Az MGKKE intenzíven dolgozik annak érdekében, hogy a bio- és földgáz alapú üzemanyag rövidesen a távolsági áruszállításban is megjelenhessen.
autoszektor.hu