Visszaállt a menetrendszerű kétirányú vasúti konténerfuvarozás Rijeka és a budapesti BILK konténerterminál között. Néhány hónap kihagyást követően a kikötőből ma ismét útnak indult a konténervonat, amely importárut fuvaroz Magyarországra, ahonnan hazai mezőgazdasági és ipari termékekkel rakott konténereket visz a kiinduló állomáson várakozó hajókra.
Ezentúl hetente közlekedik a szerelvény, amely átlagosan 72 TEU egységkonténert szállít. A vonatokat a Rail Cargo Operator – Hungaria Kft. kezeli a francia CMA-CGM hajóstársaság megbízásából. A fuvarozást a horvát szakaszon a HZ Cargo, a magyar szakaszon a Rail Cargo Hungaria teljesíti.
A horvátországi Rijeka kikötője a szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt dokkjaival áll egyre élesebb versenyben a Közép-Európába tengeren érkező áruk logisztikai kezeléséért. A Rail Cargo Operator felismerte a rijekai alternatíva jelentőségét a nemzetközi vasúti árufuvarozásban. A Rail Cargo Terminal – BILK és a rijekai kikötő között – gyékényesi határátmenettel – a másik két konkurens kikötőhöz viszonyítva már jelenleg is versenyképes menetidővel továbbítja a konténereket.
A Rail Cargo Operator – Hungaria évente mintegy 1600 vonat kezelésében vesz részt a különböző magyar export és importviszonylatokban, összesen mintegy 120 ezer TEU árumennyiség vasúti operátori feladatait ellátva. Ezzel évente 60 ezer kamion közlekedésétől mentesíti a közutakat, ennek köszönhetően sok százezer tonnával csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.