Ha legközelebb pulóvert rendel, akkor az talán már egy új – jelenleg Londonban tesztelés alatt álló – „gurulóraktárból” érkezik majd Önhöz. Ez a szolgáltatás egyaránt alkalmas lehet az utak zsúfoltsága és a károsanyag-kibocsátás mérséklésére, illetve a kiszállítási idő lerövidítésére.
Az európai online kereskedelem az élelmiszertől a ruházatig minden téren látványosan bővül. A kézbesítendő csomagok száma várhatóan megduplázódik a következő 10 év során. Ezeket a kiszállításokat elsősorban kisáruszállítókkal végzik, ami sok városban növeli az utak zsúfoltságát. Londonban például alig három év alatt 40 százalékkal lett hosszabb az átlagos utazási idő. A kiszállítással foglalkozó vállalkozások egyre nagyobb nyomás alatt állnak, hogy minél rövidebb idő alatt, a lehető legolcsóbban kézbesítsék a lehető legtöbb küldeményt, miközben továbbra is gondoskodniuk kell dolgozóik számára a megfelelő munkakörülményekről, illetve a környezetvédelmi elvárások betartásáról.
A Ford és a Gnewt by Menzies Distribution által jelenleg közösen tesztelt új, digitális kézbesítési szolgáltatás hatékonyan képes koordinálni többféle kiszállítási módot, beleértve a gyalogos, illetve a későbbiekben a kerékpáros kézbesítést is.A tesztüzem során a Gnewt „ajtóig történő” kiszállítását a Ford intelligens, felhőalapú, multimodális útvonaltervező és logisztikai szoftvere, a MoDe:Link vezérli, ami a raktártól a küszöbünkig a csomagszállítás összes lépéséről gondoskodik. Ez hasznos segítséget jelenthet a kézbesítőcégek, a flottamenedzserek, a logisztikai és ételkiszállító cégek számára, hogy optimalizálják folyamataikat, és javítsák a szállító járművek kihasználtságát, ezzel pedig pénzt és időt takarítsanak meg, miközben bővül a kapacitásuk.
Ugyanakkor ez a szolgáltatás arra is alkalmas lehet, hogy jobb vásárlói élményt nyújtson, hiszen kedvezőbb kézbesítési időpontokat kínál, és egyben csökkenti a költségeket, illetve a gyorsabb fordulókat elvégző áruszállító járműveknek köszönhetően lerövidíti a megrendeléstől a kézbesítésig eltelő időt. Mindemellett a szolgáltatás a kirakodás felgyorsítása révén a nagyvárosi utak zsúfoltságát és a levegő szennyezettségét is mérsékelheti.
A Ford elkötelezett abban, hogy az innováció, a technológia és a partnerségek segítségével küzdje le a városi mobilitás kihívásait – különösen a termékek és szolgáltatások kiszállítása terén. A „gurulóraktár” elképzelést úgy dolgozták ki, hogy az kompatibilis legyen a Ford és más gyártók áruszállító járműveivel is. Ezek a járművek dinamikus kézbesítési központként működnek, amelyek begyűjtik a termékeket a raktárból, majd rövid időre megállnak az egyes rakományok szempontjából leghatékonyabbnak számító, stratégiai pontokon. A Ford által szabadalmaztatott szoftver-platform koordinálja a járművek mozgását a közelben dolgozó gyalogos kézbesítőkkel (vagy a későbbiekben biciklis kézbesítőkkel, drónokkal, illetve önvezető robotokkal), hogy azok végezzék el a kiszállítások utolsó szakaszát.
Az ilyen multimodális kézbesítés gyorsabb, olcsóbb, illetve nagyobb kapacitású lehet annál a rendszernél, ahol kizárólag áruszállító járműveket használnak. A Ford számításai szerint egy multimodális hálózat részeként egy áruszállító jármű és egy négy gyalogos vagy biciklis kézbesítőből álló csapat adott idő alatt ugyanannyi csomagot képes célba juttatni, mint öt áruszállító jármű.
Az Egyesült Királyságban a Ford a Transport for London szervezetével közösen dolgozik egy, a városban elsősorban elektromos hajtással működő, hálózatról tölthető hibrid Transit áruszállítók tesztüzemét szolgáló projekten. Ezt a kísérleti programot idén kiterjesztik a spanyolországi Valencia és a németországi Köln városára is. Az USA-ban az önvezető járművek fémjelezte jövőre történő felkészülés jegyében a Ford tovább folytatja kutatásait a városi kiszállítások terén. A Ford a Postmates nevű, igény szerinti kiszállítási platformmal közösen dolgozik egy önvezető kézbesítési szolgáltatás tesztelésén Miamiban és Miami Beachen.