Szállítmányozás 2024 konferencia

A napokban újra kinyit a Hévíz-Balaton Airport, áprilisban száll le az első charterjárat

Január 2-án először szállt le egy Boeing 767-es utasszállító gép a sármelléki repülőtéren. Azóta azonban a hó és a jég miatt zárva voltak. Az orosz UTair légitársaság január elején Moszkvából szállított 246 utast a Balatonhoz, akik a pravoszláv karácsonyt töltötték Hévízen. Benkő Attila, a reptér ügyvezető igazgatója szerint ilyen nagy befogadóképességű géptípus korábban még soha nem szállt le Sármelléken. Utána azonban három és fél hétre be kellett zárni a légi kikötőt, mivel eljegesedett a futópálya és komoly bejelentett forgalom sem volt. Az enyhülő időjárásnak köszönhetően viszont a napokban újraindul az élet a reptéren és leszállhatnak a gépek.

Április első hétvégéjén várható az első charterjárat

A németországi charterlánc újraindulása hozza az első kereskedelmi gépet Sármellékre áprilisban, a repülő Frankfurtból indulNem szeretném elkiabálni, de reméljük, hogy a korábbi évekhez képest is sikeresebbek lesznek a járatok. Tavaly jórészt menetrendszerinti, vagy charter gépek érkeztek főként Németországból és Oroszországból, de az idén a tervek szerint új járatokat is fel tudunk majd mutatni – mondta az ügyvezető.

A 2015-ös 22 ezerrel szemben tavaly mintegy 23,5 ezres utasforgalommal zárta a balatoni repülőtér az évet, miután a nyáron a terrorcselekmények miatt leálltak a törökországi charterek, de az elmaradt utasszámot túlhaladta a nyáron újraindult moszkvai menetrend szerinti járat. A Hévízen pihenő vendégek 27 százaléka például ma már légi utasként érkezik a városba. A Hévíz-Balaton repülőtér üzemeltetését végző fürdőváros polgármestere, Papp Gábor korábban azt nyilatkozta, hogy
a heti moszkvai járat mellett menetrend szerinti gépekkel hetente kétszer Londont és Frankfurtot, heti egy járattal pedig Brüsszelt tervezik összekötni Sármellékkel.

A Hévíz-Balaton Airport Kft. a légi járat forgalmának növelésére és a kapcsolódó sármellék-zalavári iparterületek fejlesztésére 6,6 milliárd forintot kapott a 2020-ig szóló 365,4 milliárd forintos balatoni fejlesztési keretből. A reptéren elkezdődhetnek az infrastrukturális fejlesztések. A kifutópályán kijavítjuk a dilatációs hézagokat, és rendbe kell tenni a vízelvezetést – mondta Benkő Attila, a reptér ügyvezetője. – Elindul a fejlesztés a reptéri tűzoltóság területén, az irányítótorony munkatermének elektromos hálózata és számítógépparkja is megújul. Az illetékes hatóságokkal való egyeztetés után elkezdődhet a 400 hektáros egykori, katonai repülőtéri terület rendbetétele és fel kell újítani egy további 200 hektáros rendezetlen területet is.

sonline.hu