Az utóbbi három évben jelentősen megnőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér repülőgép karbantartó- és javító hangár kapacitása, a napokban pedig a régi nagy hangárépületek közül az első felújítása is elkészült. A Budapest Airport közel 400 millió forint értékben végzett teljes körű energetikai korszerűsítést a Lufthansa Technik Budapest által bérelt hangáron és az ahhoz kapcsolódó műhely épületén.
Ezzel párhuzamosan máris hozzákezdtek az Aeroplex Central Europe bázisának felújításához is.
Minderre elsősorban azért volt szükség, mert nemcsak az utasforgalom, hanem a repülőgép karbantartás iránti igény is dinamikusan növekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport a BUD2020 fejlesztési program keretén belül az elmúlt egy évben több százmillió forintot költött energetikai korszerűsítésre azokon az épületeken, ahol különösen nagy precizitású karbantartási- és egyéb szerelési munkákat végeznek a több milliárd forint értékű légijárműveken. Az első ütemben a Lufthansa Technik Budapest által használt ferihegyi hangárépület újult meg, szeptemberben pedig megkezdődött az egykori Malév-leányvállalat, az Aeroplex hangárjának felújítása is.
A hangártető új szigetelést kapott, a hangár melletti műhely épület tetején pedig több tucat korszerű felülvilágítót helyeztek el. Mindez már az idei nyári kánikulában is érezhető hőmérsékletcsökkenést hozott az épületen belül. Az energetikai korszerűsítés utolsó szakaszában a hangár homlokzata körben új, hőszigetelt ablakokat kapott.
A Budapest Airport közben hozzálátott az Aeroplex Central Europe, a másik nagy repülőtéri karbantartó cég hangár épületének a felújításához is. A légijármű karbantartó- és javító iparág az elmúlt években nagyot bővült Budapesten, három éve például még egy felfújható hangárt is üzembe helyeztek a Lufthansa Technik számára, éppen két éve pedig a Wizz Air számára épült egy új karbantartó hangár a repülőtéren.