Néhány héten belül aláírhatja a sármelléki repülőtér fejlesztésére vonatkozó támogatási szerződést az NFM, így elindulhat a 6,6 milliárd forintos fejlesztés a Hévíz önkormányzata által üzemeltetett leszállóhelyen.
A 6,6 milliárd forintot technikai, technológiai, infrastrukturális fejlesztésekre fordítják, egyebek mellett a két és fél kilométeres kifutópálya fél kilométerrel történő meghosszabbítására, a terminálépület bővítésére, valamint a környező terület, az egykori szovjet laktanya épületek rendbetételére.
A Hévíz által 2012 óta működtetett repülőtéren tavaly 23 ezer utas fordult meg, jellemzően németországi charterjáratokkal, illetve néhány személyes kisgépekkel. Ahhoz, hogy a leszállóhely rentábilisan működhessen, legalább 150–200 ezer utasra lenne szükség, amit a menetrend szerinti járatok bővítése hozhat el. Az évente Hévíz által 50 millió forinttal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által pedig átlagosan 120–130 millió forinttal támogatott repülőteret elsősorban Frankfurttal és Londonnal szeretnék összekötni, és előrehaladott tárgyalásokat folytatnak Tel-Aviv-i, szentpétervári és norvégiai járatok indításáról.
Mindezen túlmenően nagy befektetői érdeklődés mutatkozik az egykori laktanya területen logisztikai központ és ipari park kialakítására is. A repülőtéri fejlesztéseknek nagy lökést ad a Zalaegerszegen épülő, Európában is egyedülállónak számító járműipari tesztpálya, valamint az M7-es autópályát a zalai megyeszékhellyel összekötő M76-os gyorsforgalmi út, ami érinti a repülőteret is.
mixonline.hu