Újabb piaci lehetőségek feltárásáról tárgyaltak a Budapest Airport légi teheráru-szállítással foglalkozó szakemberei Sanghajban, a 15. China Air Cargo Summit 2018 nevű kiállításon.
A „keleti nyitás” nemcsak külpolitikai jelszó, hanem nagyon is konkrét valóság, ami a Budapest Airport hosszú távú terveit illeti. A világ mára alighanem legnagyobb kereskedelmi piacán jó időzítéssel és jó üzenetekkel kell megjelenni ahhoz, hogy a szándék eljusson a megvalósításig. Éppen ezért vett részt a Budapest Airport cargo-csapata a sanghaji China Air Cargo Summit nevű kiállításon, amelyen repülőterek, légitársaságok és logisztikai cégek sokszor első számú vezetői képviseltették magukat. Ráadásul a magyar „keleti nyitás” politikája jól kapcsolódik Kína „egy övezet, egy út” kereskedelemfejlesztési stratégiájához.
Mivel a kínai partnerek egyre intenzívebben keresik a helyszínt egy új, közép-kelet-európai logisztikai központ számára, a Budapest Airport vezetőinek előadását kiemelt figyelem kísérte a sanghaji fórumon. Az is elhangzott, hogy csak tavaly 700 millió USD értékű kínai áru haladt át a budapesti légikikötőn, az idei cargo-számok ismeretében pedig ezen a területen is kétszámjegyű további növekedésre van kilátás. Budapest mint kínai régiós gyűjtő-elosztó logisztikai bázis fejlesztését segíti, hogy már megkezdődött egy új, Cargo City névre keresztelt korszerű, raktár- és irodai bázis építése, amelynek 20 000 négyzetméteres első ütemét már a jövő év második felében üzembe is helyezhetik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport cargo-szakembereinek üzleti tárgyalásait nagyban segítette, hogy munkájukban számíthattak a sanghaji Magyar Főkonzulátus külgazdasági szakdiplomatáinak helyismeretére és szakmai kapcsolataira.