Az Egyesült Államok és akár Budapest között is lát piaci lehetőséget az új Airbus A321LR típussal a Norwegian – a cég gazdasági igazgatója szerint. A low-cost légitársaság olyan új útvonalakat nyithat az A321neo nagy hatótávú változatával, amire a Boeing 737 MAX nem alkalmas, egy szélestörzsű gép kapacitása meg túl nagy.
Harminc példányra rendelkezik szerződéssel a Norwegian az Airbus leghosszabb keskenytörzsűje, az A321neo hosszú távú változatára, az A321LR-re, az elsőket várhatóan 2019-ben veszi át a diszkont légitársaság. Most a gazdasági igazgató, Thomas Ramdahl beszélt a flightglobal.com szerint arról, hogy milyen útvonalakon tudnák elképzelni a típust.
Az A321LR lehetőséget adna az Egyesült Államok, illetve Európa olyan városai között járatokat nyitni, mint Budapest, Prága, Brüsszel, vagy Berlin.
Szavai alapján a mintegy 7400 kilométeres hatótáv lehetővé tenné, hogy „mélyebben” benyúljanak Európába egy transzatlanti járattal. Olyan útvonalakon, amelyekhez a Boeing 737 MAX 8-asaik alig 6500 kilométeres hatótávja már nem elegendő. Szerinte közepes méretű amerikai repülőterek jöhetnek szóba, ahol egy Boeing 787-es szélestörzsű kapacitása meg már túl sok lenne.
Ilyen lehet Washington-Dulles, vagy a közeli Baltimore/Washington repülőtér – tette hozzá Ramdahl, hangsúlyozva, hogy az Egyesült Államok fővárosának környékét tartják ideális A321LR-célállomásnak.
Ez a két légikikötő egyébként Budapesttől légvonalban mintegy 7300-7400 kilométerre van, így ha nem maximális terheléssel repülik, akár teljesíthető is az A321LR számára. New York-JFK pedig, bár ezt nem hozta szóba az igazgató, alig több mint 7000 kilométer, tehát ez is szóba jöhet.
A Norwegian a Boeing 737 MAX 8-asokkal Északnyugat-Európa és az Egyesült Államok kisebb repterei között is repül, tavaly nyár óta, amikor átvették az első példányokat.
airportal.hu