A magyar-kínai logisztikai együttműködés további bővítése és új lehetőségei is szerepeltek az „Egy övezet, egy út” kezdeményezés keretében Budapesten megrendezett közös logisztikai és légiáru-szállítási fórum napirendjén.
A magas szintű, sanghaji logisztikai és befektetői delegáció és a magyar szakemberek közötti megbeszélésre két helyszínen, a repülőtéren és a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) belvárosi központjában került sor, a HIPA, Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa és a Budapest Airport közös szervezésében. A cargo fórum időzítése nem is lehetett volna kedvezőbb, hiszen múlt héten jelentették be, hogy megkezdődött a jegyértékesítés az első közvetlen Sanghaj–Budapest légi járatra, ami nemcsak az utasforgalom szempontjából jó hír, hanem logisztikai jelentősége is van: a legmodernebb Boeing 787-9 Dreamliner típusú repülőgép ugyanis mintegy 15 tonnányi ún. „belly cargo” kapacitást biztosít Kína és Magyarország között, mindkét irányban.
Sanghaj kétségtelenül Kínai legfontosabb kereskedelmi és technológiai központja; a dél-kínai megapolisz vonzáskörzettel együtt számított lakossága eléri a 23 millió főt. A város a világ egyik legnagyobb logisztikai csomópontja, Kína és egész Ázsia egyik jelentős légiáru-elosztó központja, amely egyúttal kiemelkedő kutatás-fejlesztési lehetőségekkel büszkélkedhet, ösztönzi a közvetlen külföldi befektetéseket, és otthont ad a kínai elektronikai és high-tech iparágak krémjének. A Sanghaj és Budapest között induló új közvetlen légi járat támogatja azokat a terveket is, amelyek a közép- és kelet-európai régió fontos légiáru-elosztó központjává kívánják fejleszteni a Budapest Airport Cargo City névre keresztelt jelenleg épülő új létesítményét.