A Budapest Airport megkétszerezte a cargoforgalmát

A Budapest Airport megkétszerezte a cargoforgalmát

A kiadónk által rendezett Air Cargo Day Hungary webkonferencia a légi árufuvarozás jelenlegi helyzetére, fejlődési lehetőségeire és fontosabb kihívásaira kívánta felhívni a figyelmet. Az eseményen számtalan meghatározó iparági személyiség tartott előadást, beszámolva a világjárvány hatásairól és arról, hogy sikerült-e a cargónak átvészelni a válságos időket.

Megnyitóbeszédében Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója hangsúlyozta: jó volt látni számára a cargoforgalom lebonyolításában részt vevő cégek sikeres együttműködését az elmúlt évben. A társaság első embere méltatta a budapesti repülőtér cargorészlegének fejlődését. Igazán az elmúlt 2–3 évben tette fel magát a térképre a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ezen a téren, és ma már ötször több tonnás áruforgalmat kezelnek, mint 20–25 évvel ezelőtt, és kétszer annyit, mint 7 évvel ezelőtt. Ez azt jelenti, hogy a Budapest Airportnak kevesebb mint egy évtized alatt sikerült megkétszereznie az áruszállítási teljesítményét.

„A regionális vezető szerep elérhető közelségbe került, és néhány éven belül megvalósulhat. Ez nem álom többé, hanem egy reális elképzelés, amelynek megvalósításában eltökéltek vagyunk” – hangsúlyozta Chris Dinsdale. Ha ez a növekedési ütem folytatódik, akkor 2030-ra ismét megduplázhatják a forgalmat.

A világjárványra utalva a Budapest Airport vezérizgatója kijelentette, hogy a repülőtér minden dolgozójának szeretne gratulálni azért, hogy rugalmasan és professzionális módon kezelte ezt az időszakot, a cargorészleg alkalmazottai pedig több száz egészségügyi szállítmányt kezeltek sikeresen, ideértve az oltóanyagokat és a védekezéshez nélkülözhetetlen egészségügyi felszereléseket.

„A tavalyi év IV. negyedévében extrém növekedésnek lehettünk szemtanúi, és ezen a téren fényes jövő vár a Budapest Airportra. Tavaly 134 ezer tonna árut kezelt a fővárosi légikikötő, ami kiemelkedő teljesítmény ahhoz képest, hogy más regionális versenytársak, így például a bécsi repülőtér áruforgalma 23, a prágaié 36, a varsóié pedig 20 százalékkal csökkent” – emelte ki a szakember. Ezzel szemben ez év január és április között a budapesti repülőtér cargoforgalma rekordokat döntött: 30 százalékos növekedést ért el a 2019-es év hasonló időszakához képest.

„Bátran állíthatjuk, hogy mi nyújtjuk a legbiztonságosabb megoldásokat Kelet-Közép-Európában a cargopartnereink számára. Ugyanakkor az igény egyre gyorsabban nő, éppen ezért itt az ideje, hogy elkezdjünk gondolkodni a kapacitás és az infrastruktúra fejlesztésén. Ez a cargoterület bővítését is jelenti egyben” – emelte ki Chris Dinsdale.

Hozzátette: természetesen szükség van a cargojáratok számának növelésére is. Ennek érdekében a Budapest Airport már tárgyalásokat folytat jelenlegi partnereivel, és új lehetséges partnereket is feltérképez. A trendek nem változtak: Ázsia és Észak-Amerika számtalan lehetőséget rejt, de Magyarország számára új piacok nyílhatnak meg Közép-Amerikában vagy Afrikában is. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a régiónkban fellelhető lehetőségekről sem.

„Számításaink szerint térségünkben 1,5 millió tonna légiáru mozog évente. Ha további erőfeszítéseket teszünk, akkor elérhetjük a 150 ezer tonnás éves mennyiséget a budapesti repülőtéren. Ez pedig fontos mérföldkövet jelentene afelé, hogy a régió vezetőjévé lépjünk elő. Amit ígérhetek, az az, hogy a továbbiakban is folytatni fogjuk a légiáru-kezelés teljesítményének fokozását” – zárta beszédét a Budapest Airport első embere.