Fontos üzeneteket juttatnak célba kamionokkal – interjú Bálint Zsófiával, a Volvo Hungária marketingvezetőjével

Fontos üzeneteket juttatnak célba kamionokkal – interjú Bálint Zsófiával, a Volvo Hungária marketingvezetőjével

A Volvo Hungária Kft. olyan kezdeményezéseket indított útjára, amelyek fontos problémákra hívják fel a figyelmet. A partnerek részére átadott kamionjaik nemcsak árut, hanem üzeneteket is hordoznak, hogy egyre több nő és férfi ismerje fel a szűrővizsgálatok fontosságát. Az emlő- vagy prosztatarákos megbetegedések időben történő felismerése életeket menthet.

– Októberben rendhagyó módon két pink FH Aero tűnt fel a Volvo Hungária Kft. nemrég átadott ecseri telephelyén. Hogyan indult és milyen célokat szolgál ez a kezdeményezés?

– A Volvo Trucks nagy hangsúlyt fektet a saját női dolgozóira. Egyfelől folyamatosan próbáljuk növelni a női munkavállalóink számát, másfelől pedig kiemelt figyelmet fordítunk a már itt dolgozó nők jólétére és egészségére. Ezzel kapcsolatban korábban már számtalan kezdeményezés indult útnak. Az egyik ilyen például a techHER, ami azért jött létre, hogy a tanulmányaikat technológiai területen folytató egyetemista vagy a karrierjük elején lévő nőket inspirálja, támogassa és segítse. Egy másik ilyen példa még a női kamionsofőrök képzésének támogatása, amely ugyan egy Dél-Afrikából indult kezdeményezés, de már több európai országban is hozzátartozik a tevékenységünkhöz. Ez a fajta vállalati gondolkodás hívta életre a mellrákkal kapcsolatos figyelemfelhívó kampányt is. Eredetileg az volt az alapötletünk, hogy állítsunk forgalomba egy olyan rózsaszín kamiont, ami a női nemet képviseli. Ezt továbbgondolva arra jutottunk, hogy miért ne tehetnénk ezt akkor, amikor a hölgyek vannak a középpontban? Az október ugyanis a női egészség hónapja, ilyenkor számos olyan fontos egészségügyi szűrővizsgálatra hívják fel a figyelmet, mint például a mellrákszűrés.

– Mennyire veszik komolyan a magyarok, hogy elmenjenek a szűrővizsgálatokra?

– Sajnos a mellrákos megbetegedések száma folyamatosan nő Magyarországon. A probléma viszont már nemcsak a 40 év feletti korosztályt, hanem a fiatal lányokat is érinti. Tévhit, hogy a fiataloknak ne lenne szükségük legalább a rendszeres, havi, otthoni önvizsgálatra. Gondot okoz az is, hogy sokan azért tartanak a szűrővizsgálattól, mert attól félnek, hogy a mammográfiás vizsgálat a sugárzás révén okozhat rákos megbetegedést. Holott egy ilyen vizsgálat legfeljebb annyi sugárterheléssel bír, mint mondjuk egy Budapest–Róma repülőút. Szerintem a nők és a férfiak egyaránt hajlamosak arra, hogy ne foglalkozzanak az egészségükkel, de a férfiak az urológiai vizsgálatok jellege miatt talán még inkább elhárítják maguktól a szűrővizsgálatokat. Fontos azonban hozzátenni, hogy ez a kezdeményezés már túlmutat a mellrák elleni küzdelmen.

– A Volvo Trucks erős partnereket talált a kampány megvalósításához.

– Valóban, hiszen a kampányt az egyik legnagyobb üzleti partnerünk, a Waberer’s Csoport mellett a Wáberer Medical Center egészségügyi intézménnyel közösen indítottuk el. Arra próbáljuk meg felhívni a figyelmet, hogy a megelőzésnek milyen nagy a jelentősége. Varga Dorottyától, a Waberer’s Csoport PR- és marketingvezetőjétől tudom, hogy náluk, házon belül már voltak szűrővizsgálatok, és ennek eredményeképpen számos munkavállalójuknál derült fény rosszindulatú elváltozásra. Számomra ez azt bizonyítja, hogy van értelme és haszna ezeknek a szűrővizsgálatoknak. Végeredményben nem egy, hanem kettő rózsaszín kamiont állítottunk forgalomba: az egyik belföldön, a másik pedig nemzetközi forgalomban közlekedik. Ráadásul mindkettőt női sofőr vezeti: nemzetköziben Valló Ildikó, belföldön pedig Vlászné Horváth Tímea ül a volánnál. A kampányunk szlogenje: Mozgásban tartjuk a reményt! A Waberer’s Csoport, a Volvo Csoport és azon belül a Volvo Hungária Kft. szívén viseli a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos ügyeket. Nem ez az első közös kezdeményezésünk, hiszen tavaly például már a Guruló Szimfóniák projekt kapcsán is együttműködtünk, amelyben egy harmadik féllel, a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal is összefogtunk. Az a kampány a DoingGood – CSR Award elismerést is kiérdemelte.

– Meddig lesznek az utakon ezek a feltűnő színű kamionok?

– Az a célunk, hogy minél tovább. Nyilván az október volt az a hónap, amely világszerte felhívja a figyelmet a nők egészségének megőrzésére, de szerintem ez a téma nemcsak októberben aktuális. A magyar kamion egyébként egy ehhez a pink vontatóhoz illő félpótkocsit is kapott, amelyen ízléses vizuális környezetben megtalálhatók a fontosabb kampányüzenetek is. Szerettük volna a közösség erejét is megmutatni, éppen ezért a belföldes vontatón és pótkocsiján elhelyeztünk egy-egy QR-kódot is. Ha valaki ezeket beolvasta egy okostelefonnal, akkor a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalra került, ahová támogató üzeneteket lehetett beküldeni a témával kapcsolatban. Azt gondoljuk, hogy egy ilyen betegségben szenvedőnek talán segítséget tud nyújtani a közösség ereje, mert ilyenkor jól jönnek a támogató szavak, gondolatok. A támogató üzeneteket beküldők között pedig a Wáberer Medical Center jóvoltából szűrővizsgálatokat sorsoltunk ki. A nyeremény 3 db 100 ezer forint értékű ajándékutalvány, amelynek része egy 50 ezer forint értékű komplex emlővizsgálat kupon és egy 50 ezer forintos, a Wáberer Medical Center bármely 2 szolgáltatására beváltható kupon, amelyek legalább egy évig felhasználhatók. Emellett a Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. minden beérkezett üzenet után támogatást nyújtott az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen elnevezésű egyesületnek is, amely több mint két évtizede szervez figyelemfelkeltő akciókat ebben a témában.

– Milyen volt a kampány visszhangja?

– Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett hozzánk. Ami engem igazán meghatott, hogy házon belül keresett meg egy kolléganő: a Volvo Trucks francia leányvállalatától írt nekem, hogy használhatnák-e az általunk készített fotókat, mert ő érintett a betegség által. Miután elkérte, beállította magának LinkedIn-borítóképnek az egyik magyar pink kamiont – ebből jól érzékelhető, hogy mennyire megérintette az üzenet. Rengeteg fotót kapok emellett a kamionokról, mert sokan szívesen fotózkodnak velük. Külön büszkeség számomra, hogy házon belül is sikerült kiterjesztenünk ezt a kampányt, és ennek keretében belül minden egyes kolléganőnk számára ingyenesen tudjuk biztosítani a Wáberer Medical Centernél az emlőszűrő vizsgálatot. Ennek csak annyi volt a feltétele, hogy a jelentkezőknek október végéig kellett lefoglalniuk az időpontot, a vizsgálatokra pedig december 31-ig kell sort keríteni. Büszkeséggel tölt el továbbá az is, hogy több ismert ember, többek között Tatár Csilla és Url Izabell is a kampány mellé állt. Általuk szélesebb rétegekhez jutnak el az üzenetek.

– Várható-e, hogy a Volvo Hungária Kft.-nél a férfiak egészsége is célkeresztbe kerül?

– Abszolút: a november a férfiaké, a Movember kampány keretében rájuk fókuszálunk. Maga a kifejezés a moustache (bajusz) és a november szavak összeolvadásából alakult ki. A kezdeményezés lényege, hogy a férfiak bajusznövesztéssel hívják fel a figyelmet az őket érintő egészségügyi problémákra. Egyrészt nyilván itt is a kifejezetten az őket érintő megbetegedések – például a prosztata- és a hererák – veszélyei kerülnek a figyelem középpontjába, de más – például mentális – problémák kockázataira is próbálnak hangsúlyt fektetni. Részünkről és a Waberer’s Csoport részéről is természetes volt, hogy csatlakozunk ehhez a kampányhoz is. Ennek kapcsán egy nemzetközi áruszállításban dolgozó Waberer’s vontató elejére bajuszt ragasztottunk, ez a kamion a férfiak egészségmegőrzésének a jelképe számunkra. Ezenkívül egy nyereményjátékot is meghirdettünk, amelynek keretében arra kérjük a Facebook-követőinket, hogy készítsenek bajuszos szelfit a kamionjuk előtt és töltsék fel a Facebookra. November végén pedig ugyancsak a Wáberer Medical Centerrel való együttműködés keretében kifejezetten urológiai vizsgálatokra vonatkozó szűrőcsomagokat sorsolunk ki a játékban részt vevők között. Ez a kupon egy évig használható fel.

 

Aranyi Péter