A városhálózat kialakulásához megfelelő közúti és vasúti infrastruktúra kell

Egyértelműen a magas hozzáadott értéket előállító vállalkozások lehetnek a nyertesei az Ipar 4.0 néven emlegetett új ipari forradalomnak – hangsúlyozta Kőkuti Attila, a kamara ipari alelnöke a CSMKIK gazdasági évnyitóján.

A negyedik ipari forradalom és a gyors változások miatt egyre több kihívást hozó gazdasági élet állt a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (CSMKIK), valamint az Enterprise Europe Network Szeged gazdasági évnyitójának középpontjában. Kőkuti Attila, a kamara ipari alelnöke az Ipar 4.0 néven emlegetett új ipari forradalom kapcsán arról beszélt, hogy a kulcsszavak között van az alkalmazkodás és a rugalmasság, amelyeknek nemcsak a cégekre, hanem a munkavállalókra is jellemzőnek kell lennie.

Koszorú Lajos Ybl-díjas építész a városhálózatok fejlődéséről értekezett. Emlékeztetett, hogy az elmúlt évtizedek változásai globális átalakulást hoztak a városhálózatok rendszerében, ami alól hazánk sem volt kivétel. Hozzátette, Szegednek egyedülálló lehetőségei vannak, hiszen egy kétmilliós, határon átnyúló városhálózat alakulhat ki megfelelő stratégiával, mivel olyan más régiós központok vannak a közelben, mint Temesvár, Arad, Újvidék és Belgrád. Ehhez azonban megfelelő közúti és vasúti infrastruktúrára lesz szükség, amiért a térség vezetőinek hatékonyan kell lobbizni.

A CSMKIK Gazdaságfejlesztési Munkabizottságának elnöke, Majó-Petri Zoltán előadásában arról beszélt, a cél egyebek mellett az, hogy a megye felzárkózzon, és növekedési pályára álljon, az itt termelt GDP elérje a magyar átlagot, a térség termelékenysége pedig a top 5-be kerüljön. Ebben komoly szerepet játszhat az is, hogy a gazdasági szereplőknek működő gazdasági kapcsolatrendszerük legyen a Szeged–Temesvár–Újvidék háromszögben.

 

delmagyar.hu