Több hazai főútvonalon és autópályán felülvizsgálták az érvényes sebességhatárokat.
Ötévenként minden hazai közúton meg kell vizsgálni az érvényes sebességhatárt a közlekedési törvény szerint, amit előírt rend szerint végeznek az útkezelők. Tavaly 225 kilométert vizsgált át a Magyar Közút Zrt. az M1-es, az M31-es és az M35-ös autópályán, valamint a 4-es autóúton, és még 1300 kilométernyi szakaszt a különböző főutakon.
A Magyar Közút Zrt., a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség bármikor változtathat az utak sebességhatárain a forgalmi adatok, a balesetszám, az útminőség és az üzemeltetési tapasztalatok birtokában.
2016-ban ezeken az utakon módosítottak lefelé a sebességhatárokon:
- M1-es autópálya, Győr felé, 29-es és 31-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra (Fejér megye)
- M1-es autópálya, Győr felé, 39-es és 40-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- M1-es autópálya, Budapest felé, 53-as km-szelvény és 49-es km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- M1-es autópálya, Budapest felé, 46-os km-szelvény és 44-es km-szelvény között 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- M1-es autópálya, Budapest felé, 27-es és 26-os km-szelvény között, 130 km/h helyett 100 km/h-ra
- 27-es főút, 37-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra (BAZ megye)
- 25-ös főút, 56-os km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra
- 7-es főút, 32-es km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Fejér megye)
- 7-es főút, 91-es km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
- 7-es főút, 95-ös km-szelvény, 90 km/h helyett 70 km/h-ra
- 102-es főút, 20-as km-szelvény, 50 km/h helyett 40 km/h-ra (Pest megye)
- 811-es főút, 27-es km-szelvény, 90 km/h helyett 60 km/h-ra.
Néhány helyen sebességhatár-emelésre is volt példa 2016-ban, mégpedig az alábbi útszakaszokon:
- 4-es főút, 33-as km-szelvény, 70 km/h-ról 90 km/h-ra (Pest megye)
- 6-os főút, 25-ös km-szelvény, 60 km/h-ról 90 km/h-ra
- 7-es főút, 13-as km-szelvény, 40 km/h-ról 50 km/h-ra
- a 21-es főút felújított, 2×2 sávos szakaszai, 90 km/h-ról 110 km/h-ra (Heves és Nógrád megye).
ORIGO