Business Intelligence szolgáltatásokkal lép piacra a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. Az új üzletág az útdíjfizetéssel és úthasználattal kapcsolatos, növekvő tudományos és üzleti igényeket elégíti ki. Az üzletág fejlesztése Kitta Gergely stratégiai és kormányzati kapcsolattartásért felelős igazgató feladata lesz.
A közúti személy- és áruszállítás mértéke az Európai Unióban és Magyarországon is növekszik, ezért az útdíjfizetéssel kapcsolatos üzleti és tudományos célú adatok feltárása az elmúlt időszakban nyilvánvaló piaci igénnyé formálódott a NÚSZ Zrt.-nél. A társaság a díjfizetéshez kapcsolódó közlekedés és úthasználat tekintetében hatalmas adatvagyonnal bír, ami évente több mint egymilliárd regisztrált eseményt és 10 terabyte elemezhető adatmennyiséget jelent.
„A bigdata elemzés jelentősége fokozatosan nő a világban. Egy állami vállalatnak gondos gazdaként kell bánnia a rábízott vagyonnal, és ez alatt – a kor szellemének megfelelően – az adatvagyont is értem, amit fejleszteni és hasznosítani szükséges. Az operáció mellett az innovációra helyezzük a hangsúlyt a NÚSZ-nál, amiben az üzleti intelligencia képesség erősítésének fontos szerepe lesz” – közölte Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.
Az üzleti megrendelések teljesítése mellett idővel olyan elemzéseket szeretnének széles körben, ingyenesen elérhetővé tenni, amelyek közérdeklődésre tarthatnak számot, társadalmilag hasznosak, és főként a tudományos életben dolgozók vagy a felsőoktatásban tanulók előmenetelét segítik.
A tervek szerint a NÚSZ business intelligence szolgáltatásait főként tanácsadócégek, fuvarozók, logisztikai, közlekedési és energetikai vállalkozások veszik majd igénybe. A társaság a szolgáltatás igénylőitől kizárólag a szakmai anyagok előállításának költségtérítését kéri el megbízási díjként.