Bővülő telematikai megoldások az UTA-tól

Bővülő telematikai megoldások az UTA-tól

Az UTA Európa egyik vezető üzemanyag- és szervizkártya-szolgáltatója. Ügyfelei számára közel 60 éve nyújt készpénzmentes megoldásokat különböző márkájú járművekhez kapcsolódó szolgáltatások és termékek igénybevételéhez. Az UTA One és az év végétől elérhető UTA Smart Connect telematikai megoldásokat kínáló rendszerét ismertette Réthy Kinga, az UTA Magyarország ügyvezető igazgatója a KözútVilág Expo konferencián.

A vállalat fő termékei az üzemanyag- és az útdíjfizetés megkönnyítését szolgálják. Az eddig kiadott több mint 1,5 millió üzemanyagkártya 68 700 elfogadóhellyel rendelkezik 40 országban, s több mint 53 800 márkafüggetlen töltőállomáson használható.

„Az útdíj-fizetés megkönnyítésére két éve kezdődött meg a saját fedélzeti készülék (On Board Unit UTA One) bevezetése” – részletezi a fejlesztést Réthy Kinga. A céljuk az volt, hogy a vállalkozásoknak ne kelljen külön eszközöket vásárolni, illetve minden országban külön megoldásokat keresni az útdíjak kifizetésére, hanem ezt meg lehessen tenni egyetlen eszköz segítségével.

A fejlesztés során olyan hasznos funkciókkal látták el a készüléket, mint hogy aktiválhatók és deaktiválhatók benne az országok, beállíthatók benne a jármű tulajdonságai (például a tengelyszáma), új gépjármű vásárlása esetén módosítható a rendszám, illetve kényelmesen áttekinthetők a közelmúltbeli útdíj-tranzakciók részletei. Emellett az UTA One támogatja az összes uniós útdíj-előírást (GNSS és DSRC), az „éteren keresztül” hozzáadhatók az új autópályadíj-rendszerek és funkciók. A Plug & Play révén nem szükséges szervizműhely sem a telepítéshez, sem járműcsere esetén. Nincs előleg és letét; a közvetlen átadás a gépkocsi-vezető vagy a flottakezelő részére biztosítja a gyors kezdést. Lehetőség van állandó csatlakozásra a jármű áramellátásához, a távzárás pedig fokozott biztonságot nyújt elvesztés vagy lopás esetén.

A nemzeti és nemzetközi útdíjfizetés 26 országban kezelhető ezzel az eszközzel (beleértve az új lengyelországi rendszert is), emellett alagút-, híd- és kompdíjak, valamint Olaszországban a parkolás is kiegyenlíthető az UTA One-nal, sorolta az ügyvezető. Reményeik szerint további országok csatlakoznak majd a készülékükhöz, hogy egy OBU-n keresztül lehessen megoldani egész Európában az útdíj fizetését.

 

ÚJ PROJEKT: UTA SMART CONNECT

Év végétől elérhető lesz az új fejlesztésük, amelynek segítségével telematikai megoldásokkal bővíthető majd az UTA One fedélzeti egység. A fejlesztés által betáplálhatók lesznek a fontosabb lerakók, s ezek ismeretében a szoftver kiszámolja, mikor érkezik a rendeltetési helyére a gépjármű, amit a flottamenedzser is követhet. Letölthetők róla a riportok, és kijelölhető, hogy hol tankoljon a gépjármű vezetője. A rendelkezésre álló térképek (és az aktuális forgalmi helyzet) révén lehetőség lesz útvonal-tervezésre (Toll Cost prediction & ETA). Könnyen hozzáférhetők lesznek a különféle jelentések, a karbantartás, valamint a gépkocsivezető és flottakezelő applikációi, illetve az API integrációja, hogy ügyfeleik számára még inkább megkönnyítsék a munkát.