Új vezérigazgató került az Opel Southeast Europe (OSE) élére. Dr. Enrico De Lorenzi ezen a poszton Dr. Wolf Károlyt váltja, aki továbbra is marad az OSE kötelékében és a továbbiakban egy speciális projekten dolgozik.
Enrico De Lorenzi, olasz állampolgár, 55 éves, nős és két nagykorú gyermeke van. Közgazdász végzettségű, Master diplomáját marketing és üzleti menedzsment témában szerezte. 25 éve dolgozik az autóiparban, először Olaszországban a Nissan-nál kezdte, a Fiatnál folytatta és 2005-ben csatlakozott az Opelhez. 2007 és 2010 között az Opel görögországi szervezetét vezette, 2010-től mostanáig az Opel Spanyolország vezérigazgatója volt. A múlt hónapban vette át az Opel Southeast Europe irányítását.
Arra a kérdésre, hogy miért váltott, Enrico De Lorenzi a következőket mondta: „Hét év után úgy éreztem, szükségem van a váltásra, valami újra. Az Opel Southeast Europe, mint régió és mint szervezet nagyon összetett és érdekes terület, amelyben nagyon sok lehetőséget látok.”
Az Opel Southeast Europe a magyarországi Opel szervezet bázisán 1997-ben jött létre és akkor az elnevezés pontosan takarta a régiót, amelyet lefedett. Azóta sokféle változáson ment át az OSE, a szervezethez tartozó országok száma bővült és ma már – noha a név megmaradt – a Baltikumtól Csehországig és Szlovákiáig – a gyakorlatban összesen 14 Közép- és Észak Európai ország tevékenységét irányítja, menedzseli. A szervezeti felépítés lényege kezdettől fogva az, hogy egy regionális központ végzi a fontos irányítási feladatokat, például a marketing és a kereskedelem területén, és központi a pénzügy, a logisztika, az alkatrészellátás és raktározás megszervezése is. Ily módon feleslegessé válik önálló cégek létrehozása az OSE által lefedett országokban, az Opel Southeast Europe Kft. az egyedüli jogi és gazdasági egység, amelynek regisztrált központja Magyarországon, Budaörsön van.
Az Opel Southeast Europe regionális szinten 6.5%-os piaci részesedéssel bír, ez az év első nyolc hónapjában közel 35 ezer eladott autót jelent. Az országok értékesítési rangsorát Magyarország vezeti Csehország és Horvátország előtt. Az OSE új vezérigazgatója, Dr. Enrico De Lorenzi ezzel kapcsolatban kiemelte: „Magyarországon az Opel különösen fontos szerepet tölt be azzal, hogy nemcsak az autópiac meghatározó szereplője, hanem a magyar gazdaságé is azzal, hogy a vállalat legjelentősebb motorgyára itt, Szentgotthárdon működik.”
Magyarországon az év első nyolc hónapjában 7.315 Opel talált gazdára, ezzel az Opel mind összértékesítésben, mind pedig a személyautó piacon a harmadik helyen áll. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az értékesítés erősödését várja a kibővülő és jelentősen megújult modellpalettától. „Az idén nyár elején előbb az új Insignia mutatkozott be itthon, az új szabadidő autónk (SUV), a Crossland X hivatalos nyitánya pedig a szeptember 22-től, péntektől induló országos nyitott hétvége keretében most következik. Európában mindkét modell sikeres: Insigniából 60.000, Crossland X-ből 55.000 rendelés érkezett. Magyarországon az Insigniából már 566 az értékesített, illetve megrendelt autók száma, míg a hivatalosan csak most induló Crossland X-ből eddig 653 a megrendelések száma. A legnagyobb ütemben növekvő SUV szegmensbe rövidesen érkezik a Mokka X és a Crossland X mellé az utóbbi nagytestvére, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Grandland X, arra számítunk tehát, hogy már az idén, de elsősorban jövőre az új modelpaletta nagyban hozzájárul az Opel magyarországi sikereihez.”