Szállítmányozás 2024 konferencia

Új szolgáltatással elkerülhető a bírság

Új szolgáltatással elkerülhető a bírság

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. fejlesztésének köszönhetően egyre több útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozók számára. Ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan útdíjfizetéshez kapcsolódó eseményekről szóló jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat. Ennek előfeltétele, hogy a HU-GO online felületén telefonszámot állítsanak be járműveikhez a felhasználók. A hazai fejlesztés jelentősen csökkenti a bírság kiszabásának kockázatát a 3,5 tonna össztömeg feletti teherautók használói körében.

A NÚSZ Zrt. a teherjárművekre vonatkozó e-útdíj rendszer indulása óta több olyan új szolgáltatást vezetett be, amelyek segítséget nyújtanak a teherjárművek vezetőinek, hogy útdíjfizetési kötelezettségüknek minél könnyebben és pontosabban tudjanak eleget tenni.

Ide tartozik a bírságriasztás, amelynek aktiválásával a NÚSZ figyelmezteti az érintetett, hogy még nem váltott jogosultságot az általa használt útra. Bizonyos lépésekkel a nagyobb összegű bírság kiszabása ilyenkor még elkerülhető. Egy másik példa az alacsony egyenlegről szóló értesítés, ami arról tájékoztatja az úthasználót, hogy lemerülőben van az útdíj rendezéséhez szükséges számlakerete. Ezek mellett a jármű vezetője ma már akár fedélzeti egységének meghibásodásáról vagy rendellenes működéséről is információt kaphat. Így szintén lehetősége van arra, hogy még időben orvosolja a problémát, és elkerülje az akár százezer forintos nagyságrendű bírságot.

Az újításnak köszönhetően az ilyen fontos értesítések a NÚSZ egyre több bevallási közreműködő partnerénél már közvetlenül a jármű vezetőjének mobiltelefonjára érkeznek. „Az egyedi, magyar e-útdíjrendszerünkön belüli fejlesztéssel újabb pontját teljesítettük annak a listának, amelyet korábban maguk a fuvarozói érdekképviseletek állítottak össze. Ezeket az észrevételeket a jövőben is figyelembe vesszük kényelmi szolgáltatásaink megvalósításakor” – fogalmazott Bartal Tamás, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.A NÚSZ Zrt. az útdíjfizetés vonatkozásában nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartásra ösztönzést és a bírság elkerülésében való segítségnyújtást tartja feladatának, ügyfélbarát szolgáltatásait is ennek tükrében bővíti.

Az új fejlesztésre épülő szolgáltatás működéséről és igénybevételének feltételeiről a fuvarozók a bevallási közreműködőknél érdeklődhetnek.