Akinek a szívében mindig Mercedes-szív dobogott

Akinek a szívében mindig Mercedes-szív dobogott

Sismanoglu Melih, a Transemex Kft. ügyvezető igazgatója (képünkön középen. A szerk.) 10 darab vadonatúj Mercedes-Benz Actros 1851-es típusú vontatót vett át ünnepélyes keretek között a cég dunaharaszti telephelyén a Pappas Autó Magyarország Kft. képviselőitől, Pais József ügyvezető igazgatótól (b) és Kovács Péter kereskedelmi igazgatótól (j).

„Sokáig dolgoztunk együtt, majd egy számunkra hosszúnak tűnő időszakra megszakadtak a szakmai kapcsolatok, melyeket azonban sikerült újraépítenünk. Sok-sok tárgyalás eredményeként született meg a Pappas Autó Magyarország és a Transemex megállapodása a 10 vadonatúj Mercedes-Benz Actros nyerges vontató szállításáról, ami reményeim szerint a korábbi gyümölcsöző együttműködésünk folytatását is jelenti további nagyon sok éven keresztül” – fogalmazott megnyitójában Pais József. Egyúttal örömét fejezte ki, hogy cége hosszú évek után újra megfelelt a logisztikai vállalkozás elvárásainak, és újabb Actros vontatókkal bővülhetett a Transemex-flotta.

„A magyarországi fuvarpiacon mindenki által ismert és elismert szakembert, kedves partnerünket köszöntöm a mai napon, akinek a szívében mindig is Mercedes-szív dobogott, és aki most visszatért a márkához” – méltatta a felújított együttműködést Kovács Péter. Hozzátette, hogy régi-új partnerüknek a kisujjában van a szakma, talán ezért is nehéz egyezségre jutni vele, de egyáltalán nem lehetetlen, csak kitartónak kell lenni, világította meg a tárgyalások hátterét a kereskedelmi igazgató. Kovács Péter szerint ezek a korszerű vontatók teljes mértékben megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak, EURO VI-os minősítésűek, technikai és műszaki előnyeik sokban hozzájárulhatnak a Transemex teljes flottájának optimális és zavartalan működéséhez.

A Transemex életébe 1992-ben lépett be a Mercedes, amikor 2 darab használt, Franciaországból importált 935-ös típust vásárolt a cég (a rendszámaira a mai napig emlékszik Sismanoglu Melih). 1995-ben 3, 2000–2002 között 8, 2011-ben 10, 2012-ben 30, 2013-ban 15, 2015-ben pedig szintén 10 vontató érkezett a flottába, a most átvett 10 autóval tehát eddig összesen 88 Mercedest vásárolt a Transemex. A márka megbízhatóságát alátámasztandó Sismanoglu Melih elmondta, hogy a 2011-ben üzembe állított 10 vontató a mai napig járja az európai utakat, egyenként bőven meghaladva az 1 millió kilométert. A közeljövőről úgy fogalmazott, hogy az ügyféligények növekedése további 30 jármű beszerzését teszi szükségessé, a választott típusról azonban nem árult el részleteket. Végezetül megköszönte a Mercedes és a pótkocsigyártó partnereik együttműködését, a megbízók bizalmát, a lízingcégek konstruktív hozzáállását, a versenytársaiknak pedig a tisztességes piaci küzdelmet.

 

33 év a folyamatos fejlődés jegyében

A Transemex biztos alapokon álló, tőkeerős vállalkozásként 33 éve van jelen a magyarországi fuvarpiacon. A cég folyamatosan növekszik, bővítve mind a fuvarviszonylatokat, mind az eszközállományt; ebben kiemelten számítanak a Pappas Autó Magyarország további segítségére. 2021-ben 17 millió eurós árbevételt ért el a Transemex, 151 dolgozót foglalkoztatott Dunaharasztiban és 20 főt Isztambulban. A 72 vontatóból és 89 pótkocsiból álló járműparkkal több mint 196 ezer tonna árut mozgattak meg 12 ezer fuvarfeladat során, magyarországi indulással összesen 8 millió 176 ezer kilométert megtéve Ausztriában, Németországban, Belgiumban, Hollandiában, Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Törökországban. Viszonylataikat tekintve 70 százalékban Törökországban FTL/LTL- és 30 százalékban az Európai Unióban FTL-szállításokat végeznek, 50 vontató dolgozik a magyar–török–magyar relációban, 22 vontató pedig az említett uniós tagállamokban. Tevékenységük 60 százalékát saját eszközökkel végzik, míg 40 százalékát alvállalkozók bevonásával teljesítik. A fuvarozás mellett szállítmányozással, konténer- és raktárlogisztikával, valamint vámügyintézéssel foglalkoznak. Önálló dunaharaszti telephelyükön műszaki vizsgabázis, javítóműhely, kamionmosó és parkoló is helyet kap. Jelenleg az IT- és a HR-fejlesztés, továbbá a vállalati arculat újragondolása az első számú feladat.

 

Dékány Zsolt