Az M35 autópálya, az M30-as autóút megépítésével valamint az M4 autópálya országhatárig történő folytatásával létrejön a gyorsforgalmi útkapcsolat Felvidék és Észak-Erdély között, Kassa-Debrecen-Nagyvárad irányában.
Az M4 autópálya Berettyóújfalu- Nagykereki országhatár közötti projekt két szakaszban valósul meg. A 29,5 kilométeres szakaszon 2×2 forgalmi sávos autópálya épül leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 m koronaszélességgel.
A Berettyóújfalu és a 47. sz. főút közötti 2,95 kilóméteres szakaszon 3 új híd épül a Kék-Káló főcsatorna és a 47. sz. főút felett, valamint készül egy földút átvezetés. Berettyóújfalu mellett egy mérnökségi telepet és egy autópálya rendőrséget is létesítenek, valamint a város és Tépe között egy különszintű csomópont szolgálja majd a közlekedés biztonságát. A fejlesztés magában foglalja a közművek kiváltást és több mint 56 ezer növény telepítését is.
A 47. sz. főút- országhatár közötti szakaszon 20 híd épül, amelyek közül kiemelendő a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahíd. A beruházás része egy új, egyszerű pihenő és egy tengelysúly mérő állomás. Különszintű csomópont készül Gáborjánnál és Nagykerekinél, ahol egy komplex pihenővé átalakítható határátkelőt is építenek. A zajhatás csökkentésének, valamint a térségben élők életminőségének javítása érdekében egy kilométer zajvédő fal épül. A szakaszon több mint 36 ezer növényt ültetnek majd.
A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, uniós és hazai forrás felhasználásával a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. Az I. szakasz kivitelezését a HÓDÚT Kft., Duna Aszfalt Kft. végzi nettó 15,2 milliárd forint értékben. A II. szakasz nyertes vállalkozói a HÓDÚT Kft., Duna Aszfalt Kft., A-Híd Zrt. közös ajánlattevők, a kivitelezés 83 milliárd forintból valósul meg.