Ahhoz, hogy az elektromos gépkocsik elterjedjenek, elengedhetetlenül szükség van elegendő akkumulátorra.
Becslések alapján az elektromos közúti járművek piaca globális viszonylatban 250 milliárd dolláros lesz. Eddig Ázsia a meghatározó a területen, ezt támasztja alá például, hogy egyetlen fontos akkumulátorgyártó sem származik Európából. Brüsszel mindenképpen változtatni akar ezen, és már ki is adta a jelszót: Európában több mint 10 nagy akkumulátorgyártó üzem felépítésére van szükség.
Az ipar egyelőre visszafogottan reagált. A Volkswagen Salzgitterben épített fel egy kísérleti üzemet, de azt még nem lehet tudni, hogy a társaság beszáll-e az akkumulátorok gyártásába. A Daimler a szászországi Kamenz városában hoz létre egy akkumulátorgyárat, de ott alapvetően az Ázsiában vásárolt eszközöket dolgozzák majd fel. A Bosch szintén gondolkodik azon, hogy beszálljon az üzletbe. A gond az, hogy ehhez hatalmas beruházásokra van szükség. A Bosch menedzserei úgy vélték, hogy 20 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez legalább 20 milliárd eurót kellene befektetni.
Az Európai Bizottság segítene a vállalatoknak azáltal, hogy lehetővé teszi az egyes tagállamoknak a célzott támogatások nyújtását. Emellett elősegítenék a határokon átnyúló projekteket. A szakemberek szerint naivitás lenne azt gondolni, hogy a jövőben is bármikor olcsón lehet majd megvásárolni a világpiacon az elektromos autók akkumulátorait. Csak a saját európai gyártókapacitás biztosíthatja azt, hogy a kontinens beleszólhasson a területen az új szabványok kidolgozásába.
alternativenergia.hu