Fuvarbörze, fuvarmegbízások, nyomon követés – három roppant hasznos szolgáltatás, amelyek segítségével a TIMOCOM ügyfeleinek a válláról hatalmas teher kerül le. Ez a három interfész segít több mint 45 ezer potenciális üzleti partner elérésében, alkalmazásukkal idő és költség takarítható meg: nincs kétszeres adatbevitel, nincs kommunikációs kimaradás. Az interfészek használatával a munka gördülékeny és gyors.
– Mi a TIMOCOM interfész lényege?
Heilmann Attila (H. A.): – Vannak ügyfeleink, akik rendelkeznek saját szoftveres megoldással, legyen az egy ERP vagy CRM, esetleg más platform. Ha például fuvart keresnek, akkor a TIMOCOM interfésze nélkül minden feladatnál kétszer kell adminisztrálniuk: egyszer beviszik a saját rendszerükbe az adatokat, utána rögzíteniük kell a TIMOCOM felületén is. Az interfész lényege, hogy a két szoftver össze van kötve, és kommunikálnak egymással. Így amikor az ügyfél a saját programjában dolgozik, és azt szeretné, hogy ez a TIMOCOM-ra is felkerüljön, akkor a jelenlegi megoldásokra hagyatkozva csupán „nyom egy gombot”, és átkerül egyből a TIMOCOM-ba. Például ha 10 raklapnyi áru elszállítására keres partnert, a saját programjában megnyomja a gombot, és az felkerül hozzánk. Fordított esetben is működik a folyamat, amikor például egy üres 24 tonnás kamionra keres árut, akkor hasonlóképpen nyom egy gombot, és az interfész segítségével mi átküldjük neki az arra vonatkozó ajánlatokat. Tehát az információkat a saját programja lekéri, a TIMOCOM a szoftver segítségével elküldi, így az ügyfél máris látja az ajánlatokat.
– Melyek az interfész legfontosabb előnyei?
Hock-Ritter Ildikó (H-R. I.): – A TIMOCOM és partnerei tapasztalatai szerint rengeteg munkaórát és költséget takaríthatnak meg a vállalatok az interfészek használatával, hiszen a munkatársak helyett dolgozik a rendszer. Interfész nélkül folyamatosan a gép előtt kellene ülniük, figyelniük a napi több mint 750 ezer ajánlatot, és manuálisan kellene leválogatniuk a megfelelő ajánlatokat. Viszont az interfész rendszere folyamatosan kommunikál, akkor is, amikor a munkatársak éppen megbeszélésen vannak, vagy más feladatok miatt éppen nincsenek gépközelben. Mire visszatérnek a géphez, az interfészen keresztül kilistázva kapják meg azokat az ajánlatokat, amelyekre szükségük van. További előny az interfész esetén, hogy nem kell egymással párhuzamosan több programot kezelni. Alapesetben a munkahelyi gépeken a kollégák egyszerre több programot és böngészőablakot is megnyitva hagynak, és munka közben egyikből a másikba lépve kattintanak, aszerint, hogy éppen melyiktől kapják az értesítéseket. Az interfész ezt is leegyszerűsíti: a TIMOCOM ügyfeleinek már külön a TIMOCOM felületre sem kell belépniük, hiszen az interfész teszi a dolgát, kommunikál, állandó ellenőrzés nélkül.
H. A.: – Interfész nélkül a munka olyan, mint amikor valaki elmegy horgászni a csónakjával és a horgászbotjával, vár, amíg az úszó megmozdul, kapás van. Az interfésszel való összeköttetéssel azonban a munka olyan, mint amikor egy halászhajó kifut a tengerre, és a hálóját megmeríti a vízben, majd a hálót kihúzva válogatja a zsákmányt. Sokkal hatékonyabban lehet dolgozni, mert nem is mi végezzük a munkát, hanem az interfész helyettünk.
– Sokan félnek attól, hogy a digitális átalakulás következményeképpen elveszítik a munkájukat. Valós ez a félelem?
H. A.: – Éppen ellenkezőleg: a különböző szoftveres megoldások a munkájukat könnyítik meg, hogy például a monoton adminisztráció helyett olyan, a vállalat számára értékes feladatokat végezhessenek, amelyekre a gépek, algoritmusok, online rendszerek nem képesek. Ha például eddig 12 munkavállaló közt osztották el azt az adminisztrációs munkát, amelynek a terhét az interfész használatával ki lehet váltani, akkor az a 12 kolléga ezután más területekre tud koncentrálni, például több idejük marad arra, hogy az ügyfelekkel foglalkozzanak. Akad, ahol százezres nagyságrendekben lehet mérni a rendszereken áthaladó információk mennyiségét. Ezt manuális emberi munkával képtelenség lenne kezelni. Annyi frissítést, ajánlatra kattintást, ellenőrzést stb. nem tudnak elvégezni a munkatársak, mint amennyit a szoftver.
– Az interfészekkel kapcsolatos együttműködések évek óta sikertörténetek a TIMOCOM és partnerei között.
H. A.: – Az interfészek története 2014-re nyúlik vissza, amikor a tracking funkció elindult a TIMOCOM-nál. Egy térképes modul kialakításakor elkezdtük az összes meghatározó nyomkövető szolgáltatót egy helyre integrálni, így jelenleg már 274 partner található ott. Ezután kezdődött a Fuvarbörze interfész fejlesztése, majd tesztelése különböző partnerek segítségével. Az interfészek fejlesztését mindig az ügyfeleink igényeihez igazítjuk. Látjuk, hogy melyek azok a modulok, amiket az ügyfeleink használnak.
H-R. I.: – A Ghibli és a Waberer’s már ügyfeleink voltak, amikor – a hatékonyabb működés érdekében – felmerült az igény náluk egy olyan felület alkalmazására, amilyenek a mi interfészeink. Megmutattuk a mi megoldásainkat, majd a javaslattétel után felvettük a kapcsolatot a Ghibli és a Waberer’s szolgáltatóival az ügyféligénnyel és az interfésszel kapcsolatban. A Ghibli szolgáltatója, a Selester lefejlesztette a kapcsolatot az interfésszel, amit a Ghibli a tesztidőszakot követően is sikeresen használ a fuvarok szervezésénél.
H. A.: – Arra biztatom a szolgáltatókat, hogy az ilyen és ehhez hasonló projektbe bátran vágjanak bele. Az interfészekkel való feladat gyümölcsöző, megtérülő munka, működő rendszer, ami hatalmas terhet vesz le az ügyfelek válláról, és rengeteg értékes munkaórát takarít meg számukra. A Ghiblivel és a Waberer’s-szel való együttműködés is bizonyság arra, hogy megéri megoldásokat találni az ügyfeleknél felmerülő problémákra. Amint arra is, hogy nem feltétlenül vesz igénybe hosszú hónapokat egy-egy ehhez hasonló rendszer bevezetése, hiszen pár hét alatt le lehet fejleszteni az interfészünket úgy, hogy működőképes legyen.
H-R. I.: – Jelenleg a Trans-Sped Kft.-vel is folyamatban van egy interfész kialakításának projektje. A magyar tulajdonú társaság komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújt Magyarország egész területén. A vállalat 16 regionális központtal, 230 saját tulajdonú fuvareszközzel és további 250 alvállalkozói tulajdonban lévő tehergépjárművel szolgálja ki a megbízóit, akár szállítmányozásról, raktározásról vagy vámügyintézésről van szó.
– Milyen lépésekből áll az interfészek fejlesztése és üzembe helyezése?
H. A.: – Az első lépés mindig az ügyféligény megjelenése, mint a Waberer’s esetében: felvázolták az elképzeléseiket, amire a TIMOCOM javasolt egy megoldást. Miután megjelent az ügyféligény, felveszik a kapcsolatot a TIMOCOM-mal és a szolgáltatóval. A TIMOCOM átadja az ügyfele szolgáltatójának a szükséges információkat, az interfészek leírását, a dokumentációkat, majd amikor már tesztfázisba érkezik a projekt, ezt jelzi a szolgáltató. Az ügyfél tesztelni kezdi az igényei szerint kialakított felületet, amennyiben szükséges, a szolgáltató finomít a beállításokon, és amikor végleges a rendszer, élesben mehet a működés. Ott, ahol a szolgáltatónál még nincsen lefejlesztve az interfész, rendszerint egy hónapot vesz igénybe a rendszer kialakítása a végleges üzembe helyezésig. Ahol pedig már a szolgáltató lefejlesztette azt, ott csupán néhány nap az üzembe állítás. Gyakorlatilag döntés és akarat kérdése.