A járműkövető rendszerek fejlesztésével foglalkozó nemzetközi cégcsoport hazai leányvállalata a várható nettó árbevétel tekintetében eléri a tavalyi évre kitűzött közel 2,2 milliárd forintot. A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központú vállalat növekedése az innovációnak, valamint a partneri és ügyfélkör jelentős bővülésének köszönhető.
A cégcsoport közel 6000 új végpontot, azaz járművet és állomást vont be hálózatába 2017-ben, emellett bővítette mobilos és tableten elérhető flottakövetési szolgáltatásainak körét, megoldásait hozzáférhetővé tette a járművezetők számára is. „Több fontos mérföldkövet hagytunk magunk mögött a múlt év során” – fejtette ki Tóth Levente, a WebEyeTelematics Group nemrégiben kinevezett nemzetközi kereskedelmi igazgatója. „Lényeges lépés volt – többek között – a tachográf alapú külföldi napidíj riport bevezetése, a német PTV Grouppal kötött együttműködési megállapodásunk, amely speciális, logisztikai útvonal-optimalizálásra ad lehetőséget a WebEye szolgáltatásán belül, a Fan Courier román fuvarozó vállalat 1500 kamiont érintő tenderének megnyerése és a Waberer’s-Szemerey Logisztikával kötött öt és fél éves stratégiai partnerségünk elindítása.”
Magyarország jelentős szerepet tölt be a kontinentális közúti fuvarozásban; a KSH 2016-os adatai szerint közel félmillió tehergépjárművet regisztráltak a hazai piacon, amelynek fejlettségét mutatja, hogy a legtöbb szereplő már használ valamilyen telematikai rendszert. Így a WebEye 2018-as törekvései egyértelműen globális irányba mutatnak: Lengyelországban, Romániában és a balkáni államokban számítanak ugrásszerű, azaz akár 20 százalék fölötti növekedésre a logisztikai innováció területén.
Ezeket a piacokat már a legmodernebb, tabletre és mobilra tervezett megoldásokkal látják el a szereplők, amelyek már nemcsak a diszpécserek és fuvarszervezők, de a sofőrök munkáját is megkönnyítik, miközben a felhasználói élményt sem szorítják háttérbe. Bevett gyakorlat a WebEye és a Waberer’s-Szemerey együttműködése során alkalmazott, ügyfelekhez kihelyezett szakmai tanácsadók alkalmazása is, ami tovább növelheti a szállítmányozócégek hatékonyságát. A tervekre vonatkozóan Tóth Levente megjegyezte: „A következő években már várhatóan a legtöbb járműbe beépítik az adatgyűjtésre alkalmas hardvereket. A jövő abba az irányba mutat, hogy ezeket az adatokat hatékonyan összegyűjtsük, elemezzük és a bigdatatechnológián nyugvó szoftvereket fejlesszünk, folyamatokat vegyünk át a logisztikai láncból, és végül, de nem utolsósorban, a szolgáltatásainkkal – a költségoptimalizáláson túl – a felsővezetői döntéseket a lehető legjobban támogassuk.”
A WebEye a következő 5–10 évben jelentős átalakulást prognosztizál a logiszitikai iparágban, amelynek hátterében az azonnal és bárhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.