Szeptember 4. és 7. között Hamburgban a Scania is részt vesz az idei SMM nemzetközi hajózási kiállításon, hogy bemutassa a hajózási alkalmazásokhoz kínált fenntartható és erős megoldásainak széles választékát. A Scania folyamatosan az üzemanyag-takarékosság, az üzemidő és a kategóriavezető teljesítmény/tömeg arányra összpontosít, így termékei a legnagyobb kihívást jelentő hajózási alkalmazások követelményeinek is megfelelnek. Rekordévet jelentett a 2017-es esztendő a Scania hajómotorok számára, minden idők legnagyobb rendelésállományával, kiszállításaival és értékesítésével.
„Fantasztikus évet zártunk 2017-ben” – mondta Torben Dabrowski, a Scania hajómotorok globális termékmenedzsere. „A rekordmennyiségek mellett számos jelentős szerződést is kötöttünk kiemelt ügyfelekkel, így teljes magabiztossággal érkezhetünk az idei SMM kiállításra. Már nagyon várjuk, hogy még több potenciális ügyfélnek bemutathassuk hajómotorjaink kínálatát.”
Vezető minősítő szervezetektől kapott típusjóváhagyások A Scania hajómotorjai vezető minősítő szervezetektől kaptak típusjóváhagyásokat. Legutóbb a DI16M motor kapott ilyet, amely közös nyomócsöves, extra nagy nyomású üzemanyag-befecskendezéssel (XPI) akár 1150 lóerő (846 kilowatt) teljesítményű is lehet. Ez kiváló példája a Scania innovatív kutatás-fejlesztési szemléletének, amely megnövelte a termékek teljesítményét, miközben teljesítik a globális biztonsági és környezetvédelmi szabványok előírásait.
„A Scania tehergépkocsik és ipari alkalmazások számára készülő motorjainál 2007 óta használják az XPI-rendszert, így a hajómotorjaink kínálata az ezzel a technológiával szerzett kiterjedt tapasztalatok előnyeit maximálisan élvezheti” – mondta Dabrowski. Napirenden a fenntartható hajózás A fenntartható megoldásokra való átállás egyre erősödő trend a vízi közlekedésben. Ez azt jelenti, hogy az alternatív üzemanyagok, a villamosítás és a hibrid megoldások egyre fontosabb szerepet játszanak majd a holnap hajóiban és csónakjaiban. A Scania stratégiája, hogy élen járjon a fenntartható közlekedésre való átállásban, és ennek részeként a vállalat ezen a területen is kutatási, illetve fejlesztési tevékenységet folytat. Ez kerül majd napirendre Hamburgban.
„A hajómotorok piaca izgalmas lesz az elkövetkező években, ahogyan a villamosítás és a hibrid megoldások kiemelt trenddé válnak” – mondta Dabrowski. „Az SMM kiállításon minden ügyfelet és érdeklődőt meghívunk a standunkra, hogy kölcsönösen hasznos eszmecseréket folytassunk a jelenlegi és a jövőbeli technológiákról, illetve lehetőségekről.” A legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások teljesítése A Scania kiterjedt tapasztalata és folyamatos kutatás-fejlesztési erőfeszítései a kis károsanyag-kibocsátású, környezetvédelmileg csúcsszínvonalú hajózási megoldásokat igénylő ügyfeleknek is a hasznukra válnak. A Scania hajómotorjai egy házon belül kifejlesztett kipufogógáz-utánkezelési rendszeren alapulnak. A 13 literes, soros és a 16 literes, V8-as motorok egyaránt specifikálhatók az IMO Tier III, vagyis az iparág legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásának megfelelően.
A Scania jelentős tapasztalattal rendelkezik a kipufogógáz-utánkezelő rendszerek terén” – mondta Dabrowski. „A szelektív katalitikus redukció (SCR) elvén működő rendszerünk egy jól bevált technológia, amelyet már tehergépkocsik és ipari alkalmazások számára készülő motoroknál is használnak.”
Új, optimalizált műszerezettség Mostantól mindegyik Scania hajómotor új műszerezettségi megoldásokkal készül. A kifinomult, de masszív érintőképernyőnek és a logikus kezelőfelületnek köszönhetően az ügyfelek mindig irányításuk alatt tarthatják a motort. A moduláris részegységeket is magában foglaló plug-and-play (csak be kell dugni és már működik is) koncepció révén pedig az ügyfeleknek soha sem kell korlátozva érezniük magukat, amikor személyre szabják vagy kibővítik a rendszereiket. A Scania csúcsszínvonalú motorvezérlő- és kijelzőrendszerei mindazt nyújtják, ami a márkától elvárható a megbízhatóság és a teljesítmény tekintetében, a hajómotorok teljes kínálatához – függetlenül attól, hogy ezeket hajtómotornak vagy segédberendezésnek használják.
A Scania bemutatja majd a vállalat hajómotorjainak kínálatát az SMM kiállításon szeptember 4. és 7. között:
16 literes, nagyteljesítményű motor XPI-technológiával
13 literes IMO Tier III motor a házon belül kifejlesztett kipufogógáz-utánkezelő rendszerrel együtt
Műszerezettség