A Scania számos projektjét mutatta be, melyekben azon dolgoznak, hogy elősegítsék az elektromos hajtástechnológiák használatának elterjedését a városi és a hosszú távú szállításban egyaránt.
Akkumulátorról hajtott elektromos városi busz
A Scania 2017 végén megkezdi az akkumulátorról hajtott elektromos buszok üzemeltetői tesztelését a Svédország északi részén fekvő Östersund városában. A három Scania Citywide LF buszt – amelyekhez 2019-ben további három csatlakozik – tetőre szerelt pantográf áramszedőkön keresztül töltik majd a 14 kilométeres vonal két végén kialakított töltőállomásokon. Tízperces töltés után a buszok 15 percenként indulnak majd, naponta összesen száz fordulót teljesítve.
Áttörés a hibrid városi buszok számára
A hibrid hajtású Scania Citywide városi busz 2015-ös bemutatásával a Scania újabb lépést tett a szén-dioxid-semleges szállítási megoldások irányába. A villanymotorból és automatikus tengelykapcsolóból álló hibrid egység a motor és a sebességváltó között helyezkedik el. A belsőégésű motor akár 100 százalékos biodízellel is üzemelhet, 60-65 százalékos CO2-csökkentést biztosítva. A 2016-os év jelentős piaci áttörést hozott, ugyanis a Scania megkezdte 51 ilyen autóbusz leszállítását Madrid városának.
Vezeték nélkül töltött városi busz
A Scania szülővárosában, Södertäljében, 2016 decemberében üzembe állítottak egy vezeték nélküli indukciós töltőtechnológiával ellátott Scania elektromos hibrid városi buszt, a Scania és a stockholmi KTH Királyi Műszaki Intézet (KTH Royal Institute of Technology) közös kutatási projektje keretében. Az akkumulátorokat vezeték nélküli technológiával töltik, amíg a busz a végállomáson áll, csupán hét perc alatt ellátva a járművet a 10 kilométeres járatának teljesítéséhez szükséges energiával.
Nyergesvontató hibrid elektromos hajtáslánccal
Nemrég egy hibrid elektromos tehergépkocsit állított üzembe a kávépörköléssel foglalkozó svéd Löfbergs cég. A Scania P 320 nyergesvontató csupán tízperces töltéssel közel két kilométert tehet meg elektromos hajtással, így 18 százalékkal csökkenti az üzemanyag-költségeket, és az elosztó feladatok csendes, ezáltal a lakosságot nem zavaró végrehajtását teszi lehetővé. Az elektromos rendszer akkumulátora mellett a jármű hidrogénezett növényi olajjal (HVO) üzemel. Ez a párosítás több mint 90 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos dízel modellekhez képest.
Hibrid tehergépkocsi elosztó fuvarozáshoz
A Scania 18 tonnás elosztó tehergépkocsija akár két kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással. A hajtáslánc része egy 130 kW (177 LE) teljesítményű villanymotor is. Az elektromos üzemmód elsősorban a csökkentett zajszintű vagy kipufogógáz-mentes közlekedést igénylő övezetekben végzett városi elosztásra való. Ezt a tehergépkocsit a rangos Green Truck Future Innovation 2016 (2016-os Jövőbe Mutató Innovációt Felvonultató Zöld Tehergépkocsi) német díjjal tüntette ki a Verkehrsrundschau vezető szaklap.
A világ első elektromos útja
A svédországi Gävle városának közelében, 2016 júniusában átadták a világ első elektromos útját a nehézteher-fuvarozás számára. Jelenleg egy elektromos hajtású Scania tehergépkocsi üzemel ezen az útszakaszon, nyílt autópályás forgalomban, a Siemens által kifejlesztett áramvezető technológia használatával. A tehergépkocsi a villamosított forgalmi sávban elektromos járműként, míg más esetekben, például előzéskor, Euro 6 minősítésű, bioüzemanyaggal működő hibrid járműként üzemel.
Napelemekkel előállított hidrogén
Norvégia legnagyobb mindennapos fogyasztási cikkek nagykereskedelmével foglalkozó vállalatával, az Askóval közösen a Scania megkezdi olyan elektromos hajtásláncú tehergépkocsik tesztelését, amelyeknél az elektromos energiát a járművön elhelyezett üzemanyagcellák állítják elő hidrogéngázból. A hidrogéngázt pedig helyben termelik majd napelemek használatával. A háromtengelyes, 27 tonna össztömegű tehergépkocsik elosztó fuvarozást végeznek majd közel 500 kilométeres távolságokon.