A Škoda azt is bejelentette, hogy hosszabb, 25 méteres nyerges szerelvényeket is üzembe állít majd a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentése érdekében. A cseh hatóságok néhány vállalat számára engedélyezték az ilyen hosszabb szerelvényeknek az üzemeltetését bizonyos útvonalakon.
A kéthónapos próbaüzemet követően jelenleg négy CNG-hajtású tehergépkocsit mindennapos szállítási feladatok ellátására használnak a Škoda központi gyárában, míg egy további teherautó az üzem és Stráž nad Nisou közötti 120 kilométeres útvonalon közlekedik oda-vissza.
A hosszabb nyerges szerelvényeket kijelölt útvonalakon használják majd a gyár és a beszállítók közötti fuvarozáshoz. Ezek a járművek 50 százalékkal több árut szállíthatnak, mint a hagyományos fuvareszközök. A Škoda ezáltal a Mladá Boleslav és Rokycany közötti 292 kilométeres útvonalon a járatok számát heti 53-ról 35-re csökkentheti, ami évente 250 ezer kilométerrel kisebb futásteljesítményt eredményez. Ennek további előnyeként a szállítási költségek is csökkennek.