Óriási a munkaerőhiány - lassan nem lesz, aki kamiont vezet

A Révész Holding vezérigazgatója, Székely Zsolt elmondta, hogy a Magyarországon jelentkező általános munkaerőhiány ugyanúgy érinti a szállítmányozással, fuvarozással, logisztikával foglalkozó üzletágakat, mint bármelyik más üzletágat. Ezzel a problémával ők 2003-2004-ben szembesültek először. Ebben az ágazatban ugyanis a dolgozó munkaerő nagy része gépjárművezető, akik rendkívül mobil és rugalmas munkaerő réteget képeznek, hiszen munkaidejük nagy részét az utakon töltik Európában. Mivel ez a munkaerőtípus könnyen mozgó, és könnyen alkalmazkodik, ezért ez az ágazat az, ami először szembesült, azzal, hogy a munkaerő el tud vándorolni,sőt viszonylag gyorsan elvándorol.

Az elvándorolt gépjárművezetőket eddig a tőlünk keletebbre lévő országokból tudta pótolni a szakma, viszont már elértek egy olyan szintre, ahol már nem lehetett továbbmenni. Ekkor következett be, 2-3 évvel ezelőtt, az a kormányzati törekvés, amely szerint egyfajta képzés lehetőség induljon be Magyarországon, ahol gépjárművezetőket képeznek, és ezeket a gépjárművezetőket majd fel fogja szívni a piac.

Ennek vannak előnyei és hátrányai is. Előnye az, hogy mégiscsak fog képződni jelentős létszámú gépkocsi vezető. Hátránya pedig, hogy semmi sem kötelezi őket, arra hogy Magyarországon helyezkedjenek el.

Székely Zsolt az interjú végén elmondta, hogy szerint mindenképpen a körülményeket kell olyanná tenni, hogy ezek a gépjárművezetők itt maradjanak és a magyarországi ágazatot erősítsék.

trendfm.hu